2010. január 14., csütörtök

Hagymás napok/- hetek :-)

Előző postomra visszahivatkozva "csak" azért készült olyan egyszerü és gyors kis leves, mert ime itt az egész napi elfoglaltságom. Még mindig a hétvégi "disznóságok"-ra való készülődés jegyében zajlanak napjaim. Sokan leszünk, s mire a disznóságokból ehető falatok lesznek, addig ugye nem éhezhet a munkás csapat. Ma már azt mondtam itt a vége, elég lesz már ennyi, de még előkészitettem a holnapi napra is egy kis finomságot, de ennek elkészitésére ma már nem volt időm, sem hely s sütőben.
Igy aztán ma egy óriási adag hagymáspogácsának induló (de hagymásgombócok lettek belőle) finomság készült, no meg kiegészítve még ma is két kenyérrel.
A hagymás pogácsa receptjét valamikor Limaránál láttam, egyszer már meg is sütöttem, akkor is óriási sikere volt. No ez, amolyan sörkorcsolya lesz a hétvégi disznóvágás idején.
Én a receptet egy kicsit átváltoztattam, s ezért sem lettek a tésztából pogácsák, hanem valami "csillagos" gombócok, mert lecseréltem egy-két hozzávalót, amit viszont abszolut nem bántam meg, mert ez még talán most sokkal finomabb is lett, s ráadásul még egy kicsivel több "pogácsa-gombócok" születtek. (összesen: 125 db)
Hozzávalók:
1 kg finomliszt,
25 dkg margarin,
25 dkg házi disznózsír,
2 evőkanál só
2 egész tojás,
1 nagy pohár tejföl,
csipet cukor,
5 dkg élesztő,
1 dl tej, amiben az élesztőt a csipetnyi cukorral felfuttattam.
1 evőkanál zsir
4 nagy fej lilahagyma
Elkészitése:
A lisztet átszitáltam és a hozzáadott margarinnal és zsirral elmorzsoltam, majd hozzáadtam a sót, s összekevertem a liszttel. Közepébe egy mélyedést csináltam, ebbe tettem bele a tojást, a tejfölt, a felfuttatott élesztőt és összedolgoztam a tésztát. Amikor elkészült, fóliába csomagoltam és 2 órára a hütőbe raktam.
Ezalatt az idő alatt az 1 evőkanál zsiron puhára fonnyasztottam a lilahagymát (amit előzőleg megtisztitottam, félbe vágtam és vékonyra felszeleteltem)
A hütőben megkelt tésztát (2 óra elteltével) lisztezett nyujtó felületen téglalap alakura kinyujtottam. Közepére -egy csikban- ráraktam a hagyma egyharmadát, majd összehajtogattam a tésztát. Képzeletbeli három részre osztva először az egyik oldal egyharmadát ráhajtottam, de eőtte rákentem a hagyma másik harmadát, a tésztára, majd a visszamaradt harmadik harmadra is rákentem a hagymákat és betakartam vele az egész tésztát. Ujra kinyújtottam jó ujjnyi vastagra, s kiszaggattam. Sütőpapirral bélelt tepsire raktam, hagytam fél órát pihenni, majd a tetejét tojással megkentem.
A sütőt 200 fokra előmelegitettem, légkeverésen 10 perc alatt szép pirosra sütöttem. Szeretem a légkeveréses sütést használni, főleg olyankor -mint most is-, amikor sok tepsi sütemény készül, igy egyszerre két adag sülhet ki.
Amíg a pogácsa tészta a hütőben 2 órát várakozott, addig kisült két újabb kenyerem, ami most egy joghurtos, de majd erről egy másik postban................

6 megjegyzés:

  1. Jesszusom, kicsit nem járok erre, és mik készülnek itt! Hu, de jól hangzik!:)

    VálaszTörlés
  2. szepyke ! próbára felkészülni :)))))

    VálaszTörlés
  3. Az számomra nem világos, mi történt a lilahagyma fennmaradó 2/3-ad részével?

    VálaszTörlés
  4. Névtelen, köszi, már javitom is. Természetesen, amikor hajtogatom akkor megkenem a másik kétharmad tésztát a megmaradt kétharmad hagymával. Köszi

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm. Így már el fogom tudni helyezni azt a sok hagymát :-)))

    VálaszTörlés
  6. Nételen, én köszönöm, hogy észrevetted, de legalább igy kijavitva a hibuci, de igy jár az aki már rutinból hajtogat, és hagymát dugdos :)))) Drukkolok Neked az elkészitéshez, majd irj róla.

    VálaszTörlés