2010. január 24., vasárnap

Képviselő fánk lenne ?? --- ááááá dehogy :-)

Egyik nap bolyongtam a blogok között és egy Faluvégi kurta konyhába tévedtem, s a háziasszony Thrini receptjén akadt meg a szemem. El is döntöttem - miután minden hozzávaló van itthon - megsütöm, ha addig élek is. Hááááát megsütöttem, de azért lett ám egy kis változás, mert ahhoz elég nyügös voltam ma, hogy még külön sokoládékrémet is kevergessek, inkább választottam egy egyszerübb megoldást. No meg nekem még kosárkák sem sültek, hanem valami óriási hólabdának nevezhető gombócok.
Jöjjön hát az én kosárkámnak induló, gombóccá fejlődött akármim, amiből is egy hamisitatlan, hamis képviselőfánkot varázsoltam össze :-) és még azon túl mi mindent????? mert hogy nekem soha sem elég mindig csak egy adaggal próbálkozni :-)
Szóval és tettel: Végy 2 csomag vajas tésztát, nyujtsd ki akkorára, hogy egyenként 12 db akkora kör alakot szaggass ki belőle, hogy a maffin sütőformát beteritse. (ez nálam egy jó nagy öblös pohár volt, ugy kb 10 cm átmérővel) Ezekkel a kerekecskékkel kibéleltem a szilikon maffin sütőformát, 180 fokra előmelegitettem a sütőt és 10 perc alatt megsütöttem. Igenám, de Thrini azt irta, hogy villával megszurkálta őket, amit én tökéletesen elfelejtettem. Nem is lett nekem kosárkám, hanem.............
Ilyen óriási nagy hólabdányi gombócok és csak puposodtak, nőttek a sütőben azalatt a tiz perc alatt. Én meg gondolkodóba estem, meg magamon kivülre kerültem. Mit is kezdjek velük. Akkor még erősen az agyamban motoszkált thrini csokis tölteléke, na de ne máááááááán, ehhez már tulságosan kikészitettek a gombócok.
Nem is beszélve arról, hogy én mindjárt két adag vajas tésztát nyujtottam ki, hát ez lett akkora adag, hogy hirtelen nem tudtam velük mit kezdeni. No amikor az első adag sült, én már akkor láttam, hogy itt a kosárkákból semmi sem lesz, de akkor mit kezdek a gombócokkal? a másik adagot már eleve ugy csináltam, hogy a tésztával kibélelt maffin formába, azaz a formába tett tésztába tettem egy kis lekvárt. Na ez nem jött be valahogy. Jó és finom lett ez, de a tésztája nem tudott ugy felnőni, mint amikor csak üresen süddögéltek magukban.Vissza az eredeti elgondoláshoz és kiindulási ponthoz. A harmadik adagokból ujra gombócok lettek. A kiszaggatott kerekek körül maradt sallangokat pedig ujra összegyurtam, ebből lett a rácsos, amit sajttal, illetve a pár nappal ezelőtt készitett sajtkrémmel töltöttem, csak azért, hogy megkóstolhassuk, hogy igy milyen ize lesz. Milyen lett?? isteni finom. Mi az eredmény? Lehet ez édes, lehet ez sós, ez a tészta egy eszméletlen hamar elkészülő és nagyon finom sütemény.
Ekkor még mindig harcoltam magamban a csokitöltelékkel, amikor koppant valami. Van nekem vaniliás, csokis -főzés néküli- pudingom. Gyorsan mindkettőből fél-fél liter tejjel kikevertem a pudingokat. A gombócoknak óvatosan levágtam a tetejét, megtöltöttem a 3 perc alatt kikevert pudinggal, s még egy kicsit tejszínhabbal is megpakoltam, s rá a levágott tetejüket. Igy lett nekem egy hamisitatlan igazán hamis, de annál finomabb képviselő fánknak csúfolt, finomságom.
Ebből a 2 adag vajas tésztából akkora mennyiség lett, hogy már láttam, ezt nem tudjuk megenni. Azonnal telefon: a gyerkőceinknek, hogy 10 perc mulva jelenésük van valakinek a családból nálunk, addigra elkészülök a gombócok megtöltésével. Hát nem hiszem, hogy örülnének, ha beraknám a fotóikat egyenként, ahogy otthon eszik a finomságokat, pedig olyan édesek, mint akik már pár napja nem ettek :-)
Már csak ezért is megérte a fáradtságot, hogy látom őket elmerülni az evés gyönyörébe.

10 megjegyzés:

  1. Kedves Viki!
    Köszönöm szépen a díjat, mait valamikor nagyon régen kaptam tőled. sajnos, csak most jutottam oda, hogy válaszoljak is. Ne haragudj...:)

    VálaszTörlés
  2. Viki vártam már a bejegyzést! :)
    Komolyan mondom meg fogom csinálni a gombócokat!!! Tök jó, hogy nem kell küszködni a kpv. fánk tésztájával, 10perc alatt kész van ez a verzió. Szerinted milyen nevet adjunk az új sütidnek?

    VálaszTörlés
  3. Virág ! A jódolgok soha sem késnek el. Nagyon szívesen adtam Neked :))

    VálaszTörlés
  4. Thrini :))) csak ne GOMBÓCARTÚR legyen, mert akkor még csoki is kell :)) S tudod milyen jó volt végignézni a sütő ajtaján keresztül, ahogy csak nőnek, nőnek a gombócok, és olyan egyenletesen szépen. Amikor kihült pedig olyan könnyen lehetett levágni a tetejét. Mára még maradt kettő, de talán még jobb volt, mint tegnap :))

    VálaszTörlés
  5. Szia Viki!
    Nagyon jó az oldalad, csak a postokat vehetnéd egy kicsit rövidebbre. :-)) Egy dolgozó nőnek nincs ennyi ideje olvasgatni. :-))

    VálaszTörlés
  6. Oké névtelen!!! a Névtelen-ek-nek, majd rövidebbre fogom :-)))))))))) Viki - még egy kicsit nyugdijig :)))

    VálaszTörlés
  7. Hu, de jó!
    És hu, de kérnék most mindegyikből!:)

    VálaszTörlés
  8. szepyke! ha gondolod? holnap csinálok és küldhetek Neked egy falatkát :)

    VálaszTörlés
  9. Ma vettem leveles tésztát, mert már nem volt itthon. Készülök. Izgulok, remélem sikerülni fog.:)
    Majd posztolom...

    VálaszTörlés
  10. Thrini! jéééé én is kivettem nem rég a fagyasztóból kettőt, de majd csak csütörtökön fogom elkésziteni. Ne izgulj, csak a villákat jól dugd el :))
    Már alig várom, hogy Neked milyenek lesznek:)

    VálaszTörlés