2010. január 4., hétfő

Express croissant - a nap fénypontja - hála Limarának

Hogy nekünk milyen isteni finom vacsoránk volt?? !!! --- na ilyet kívánok mindenkinek.

Szilveszterre a családom kitalálta, hogy ne főzzünk éjfélkor virslit, hanem valami virslis buci félét, de azt is valami más tésztából kellene elkésziteni. Kivánságuk teljesült. Mindenki meg volt elégedve, mindenki ette a virslis croissant, de én ?? !!! én nem ! nekem nem jött be. Persze tudom, hogy a virsli miatt, mert azt sajnos nem nagyon kedvelem. Annyira bántott engem ez a szilveszteri -szerintem rosszul sikerült- virslis akármi, hogy ma a paprikadarálás, a kenyérsütés, a csomagvárás mellett kényszert éreztem, hogy el kell készítenem, de most úgy ám, hogy nem szól bele senki és csakis az igazi vajas croissant lesz az igazi vacsora :-) AZT LETT !!!! Most Limaránál kutattam -azaz már a szilveszterinek az eredetije is tőle indult, de az nem ilyen volt- és nem is változtattam a recepten semmit. A sütést is ugy terveztem, hogy estefele elkészítem a tésztát, megformázom, sütőpapiros tepsire rakom, majd be a hütőbe és reggel kisütöm. Na de addig nem tudtam várni (hála a jó égnek) mert hogy ez a croissant lett az est fénypontja.
A hozzávalókat már le sem írom, mert tényleg nem változtattam rajta semmit. ITT megtaláljátok.


4 megjegyzés:

  1. Ugye, m ilyen jó, hogy van nekünk egy Limaránk???? :)))

    Vikkom! Miben sütöd a kenyereket? Gyönyörüségesek!!!

    VálaszTörlés
  2. Drága Barátosném Mian! :-) bizony,bizony hogy jó !!! - de azért a TE szilveszteri kekszed azuram óriási kedvence lett, s a mindennapi kávéjához azt fogyasztja. Igaz kicsit át kellett alakitanom, mert nálunk nem kapható minden, amit Te tettél bele.

    Kenyérsütés? LIDL-ben vettem két formát (sajnos nem a kihuzható, mert azt nem sikerült megkapnom eddig) Amikor megformázom a kenyértésztát, beleteszem a formába és ugy ahogy van belehuzom tepsistül, mindenestül egy sütőzacsiba, (enyém méretre vágható és általában egy zacsit legalább 6-7-szer fel tudok használni) De ne tudd meg, hogy még mennyi cserép lett rajta ugy kb 3-4 óra mulva. Majd elájultam.
    Tehát: nem a tésztát teszem a sütőzacsiba, hanem a tepsivel együtt!!!

    VálaszTörlés
  3. Látom, hogy többen vagyunk hálásak Limarának!:))

    VálaszTörlés
  4. Tudod Szepyke ! én sokáig nem mertem hozzáfogni, de hogy miért? - azt már ne kérdezd meg.
    Jövő hétvégén disznóvágás nálunk és egy jó csomót fogok sütni, hogy legyen fincsi reggeli :-) aztán jöhet a zaba :-)

    VálaszTörlés