2009. augusztus 22., szombat

Tejszinhabos turósom cappuccinóval































Tejszinhabos turósom cappuccinóval

A piskótához:
4 tojás
12 dkg cukor
12 dkg finomliszt
1 kk sütőpor
2 dkg cukormentes kakaópor
A töltelékhez:
1 csomag lapzselatin (6 db)
50 dkg porcukor
1 kg túró
2 dl tejföl
4 cs vaniliás cukor
1 citrom reszelt héja
6 dl tejszin keményre felverve
Fél csomag mogyorós cappuccinó (5 dkg) – de lehet kakaópor is.

Kivajaztam egy 24 cm átmérőjű szilikon sütőformát
Az egész tojásokat robotgéppel 4 perc alatt felvertem .
A lisztet, sütőport és a kakaót összekevertem és óvatosan a tojáshabhoz hozzáadtam (fa/- szilikon kanállal).
Az elkészült masszát beleöntöttem a sütőformába, és 175 fokon 20 perc alatt megsütöttem. Lehet, hogy fém tortaformában pár perccel hamarabb megsül. A sütőben hagytam kihülni, s addig elkészitettem a többi hozzávalót.
Töltelék készítése:
1 dl vízben feloldom a lapzselatinokat, majd félreteszem kihülni.
a porcukrot egy nagyobb keverőtálba tettem és 1 dl (mikróban forróra melegitett) vizzel simára kevertem.
A porcukorhoz adtam a túrót, a vaniliacukrokat, a citromhéjat, a tejfölt és a zselatinos vizet. Robotgéppel 1-2 perc alatt összedolgoztam és fakanállal beleforgattam a keményre felvert tejszínhabot.
Összeállítás:
A piskótát kivettem a formából és két lapra vágtam. 10 dkg cukorra ráöntöttem 2 dl forró vizet, elkevertem és ezzel mindkét lapot meglocsoltamA turós tölteléket rákentem a két lapra és vastagon rászórtam a mogyorós kapucinót a tetejére. . 3 órára a hütőbe raktam, de ha este elkészül, másnap reggelig is alhat a hütőben.
Éles késsel gyönyörüen szeletelhető.
Ha kapcsos tortaformában sül, akkor sütés, és kettévágás után vissza kell rakni 2 karikába és igy kell megtölteni. Ebből az adagból nekem kettő db kerek tejszinhabos-turós-cappuccinósom készült, de nem fontos kerekre sütni, lehet egy nagyobb méretü hosszukás tortaformában is. Akkor kockákra is lehet szeletelni. Annyira finom, hogy az egyik adag mellé odaültünk öten és majdnem kevés volt, de a másik kerek adagot el kellett dugni J hogy mire a papa hazaérkezik Ő is megkóstolhassa.Még nem nyelték le a gyerekeim az utolsó falatokat, amikor azt kérték, hogy legközelebb is ezt kérik J J .
Még egy megjegyzés: ha még hüsitőbbre szeretnéd késziteni, akkor citromlevet is lehet hozzáadni. Ekkora mennyiséghez 2 evőkanállal.





2 megjegyzés:

  1. Elnézést, de itt a piskóta összeállításánál a tésztába a cukor az elkészítésénél nem maradt ki véletlenül, vagy vak vagyok egész egyszerűen :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Névtelen ! Ott van az bizony ! 12 dkg cukor !!!!

      Törlés