2009. augusztus 24., hétfő

Mézes-vaniliás fagyi


Mézes-vaniliás fagyi
Hozzávalók:
5 egész tojás,
2 dl méz,
0,5 liter tejszin,
0,5 liter tej
2 tk vanilia aroma
Elkészitése:
A tojást a tejjel felvertem , hozzáadtam a mézet. Állandó keverés mellett alacsony hőfokon 15-20 percig főztem, amig besürösödött (Annyira kell, hogy sürü legyen, hogy éppen csak megmaradjon a kanálon) lehütöttem és hozzáadtam a tejszint és a vaniliát. Egy éjszakát hütöben volt, ,majd fagylaltgépbe tettem és 20 percig kevertettem. Miután ez elég nagy mennyiség. kétszer fért a fagyigépbe.
Amikor elkészült, müanyag dobozba öntöttem és ujra visszatettem a fagyasztóba.
3 óra elteltével fogyasztható.
1,5 liter lett a fenti mennyiségből
Garantáltan finom.
(én még beletettem 8 dkg LIDL-ben vásárolt őrölt, cukrozott pörkölt mogyorót)
Isteni finom lett.
Ez egy alaprecept is lehet, de akkor csak a vaniliát kell másra cserélni (pl: citrom, narancs, stb.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése