2009. augusztus 25., kedd

Csokis kuglóf

Csokis kuglóf


Hozzávalók:
50 dkg liszt
2 dkg élesztő
3 dl tej
10 dkg mazsola
kubai fehér rum
sangria
15 dkg cukor
3 tojássárgája
10 dkg vaj

Elkészités
A mazsolát egy kisebb lábasba tettem és ráöntöttem a rumot és a sangriát. Fele-fele arányban annyit, hogy ellepje a mazsolákat. Picit fölforrósitottam és félre tettem. Hagytam kihülni. Addig elkészitettem a tésztát.
A tésztához valókat beletettem a kenyérsütő gépbe és 20 percig dagasztottam.
utána kelesztő tálban duplájára kelesztettem.
Amikor megkelt finoman lisztezett lapra elhelyeztem és a mazsolákat puha nyomkodással belemasziroztam a tésztába.
Kivajaztam a sütőformát és a megkelt tésztát szépen átemeltem, majd ujra kelesztettem. (kb 35-40 perc)
A sütőt előmelegitettem és 190 fokon 30-35 perc alatt szép pirosra sütöttem.
Kivettem a sütőből és egy deszkát tettem a tetejére és egy határozott mozdulattal megforditottam.
Amig sült a kuglóf, addig a csokit felolvasztottam, majd a meleg kuglófra csurgattam.

2 megjegyzés:

  1. Szia Viki! Látom megkaptad az üzenetemet! Nagyon guszta! Nagyon jók a sütijeid,meg a többi ételeid! Én már csak tudom hisz volt szerencsém megkóstolni,majdnem mindet! Így tényleg nem lesz semmi a fogyókúrából,de isten őrizz hogy abbahagyd a sütkérezést!Legalábbis bizunk benne.(az egész család) Puszilunk!
    Kriszta

    VálaszTörlés
  2. Kriszta! Sajnos erről a "rossz szokásomról" talán soha sem tudok lemondani :) Ne izgulj, már mindjárt október és kezdődik a bejgli-szezon :) Puszi Neked és köszi, hogy erre jártál.

    VálaszTörlés