2009. augusztus 25., kedd

Pizza szósz egy kis történettel

Pizza szósz
Nálunk a paradicsom nem hajlandó fogyni. Most is találtam a hütőben egy kiló förtös paradicsomot. Mit kezdjek vele? Elkezdtem a gondolataimban kutakodni. Lecsót nem akartam, mert pár napja volt, a fagyasztó egyik része is telik már a paradicsommal és a zöldpaprikákkal. Kitaláltam, hogy készitek pizza-szószt. ...hogy mi kell bele, halvány fogalmam nem volt. Irtam sorban egy papirra a belevalókat és az elkészités menetét. Ime: Turmix gépbe tettem a megmosott, kettévágott paradicsomokat,
ezt a füszert nagyon szeretem (nincs benne só és nincs benne tartósitószer)

s még egy pár füszer, ami belekerült



Ekkora nagy üveggel lett a megadott mennyiségből



Az üveg tetejére annyi olivaolajt öntöttem, hogy ellepje, s ez zárja le, ezért nem is került bele tartósitószer, majd rátettem az üveg tetejét és száraz dunsztba tettem. A kimarad részt pedig egy frissentartó dobozba, a hütőbe. Ez hamarosan a pizzára kerül :)
Hozzávalók
1 kg paradicsom (nekem fürtös volt itthon)
2,5 kk mérőkanál só
3 ek. cukor
4 dkg tisztitott, felaprózott fokhagyma (ez kb egy óriási fej)
2 kk őrölt bors
1 tk chilli örlemény, (amit a fotón is lehet látni)
2 kk piros füszerpaprika
2 ek olivaolaj
3 ek só és tartósitószer mentes ételizesitő
1 nagy fej (tisztitottan 13 dkg) apróra vágott vöröshagyma.
Elkészitése:
A paradicsomokat megmostan, ketté vágtam és a turmixban összedaráltam.
Egy lábasba beleöntöttem és hozzáadtam sorban
a sót, a cukrot, az összezuzott fokhagymát, a borsot, a chillit, az ételizesitőt és 1 evőkanál oliva olajat.
kb szük egy óráig lassu tüzön, néha megkavargatva szépen besürüsödött.
45 perc után beletettem a nagyon apróra vágott vöröshagymát és a 2 kávéskanál piros füszerpaprikát. Ezzel főztem készre.
Valami fantasztikus izvilág jött ki az egészből.
Félrehuztam a lábast és egy tisztára kimosott üvegbe beleraktam a massát, s a tetejére rátettem a megmaradt 1 evőkanál olivaolajat. (lehet disznó zsirt is, csak akkor meg kell várni, hogy majdnem kihüljön az üveg és tartalma) Ezzel azért jó igy lezárni a tetejét, mert nem kell bele tartósitószer.
A végén rácsavartam az üveg tetejét és száraz dunsztba tettem.
A kimaradt részt pedig egy frissen tartó dobozba, s ez kerül hamarosan egy pizza alapra.
Jó próbálkozást. Megéri, mert amig egy ebéd megfő, addig a pizza-szósz is elkészül.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése