2009. augusztus 27., csütörtök

mézes-vaniliás-szedres fagyim

Mézes-vaniliás és szedres fagyim
A mézes-vaniliás hozzávalói
3 db egész tojás
2 dl tej
1 dl méz
ezeket turmixgépben összekevertem, majd egy kisebb lábasban -villanytüzhely legkisebb fokozatán- kb 10 percig állandó keverés mellett besüritettem.
Picit hült és hozzáadtam
2 dl tejszint
1 fiola vanilia aromát
Hütőszekrénybe raktam egy éjszakára, utána fagyigépben 20 perc alatt kész fagyit kevertettem belőle.
Szedres fagyi hozzávalói
5 db egész tojás
fél liter tej
2 dl méz
ezeket szintén turmixgépben összekevertem, majd egy lábasban -villanytüzhely legkisebb fokozatán- 10 percig állandó keverés mellett besüritettem.
Picit hült és hozzáadtam
fél liter főzőtejszint
1 fiola rum aromát
20 dkg mélyhütött, turmixolt szedret.
Hütőszekrénybe raktam egy éjszakára, aztán másnap reggel fagyigépben 15 perc alatt kész fagyit kevertettem belőle
Amikor a fagyigépben elkészült a massza, visszaraktam egy müanyag dobozba és a hütőszekrényban kb 3 óráig ujra hütöttem. (vagy korábbi alkalommal 1 órára vissza a fagyasztóba)
Amikor a fagyik elkészültek, a kelyheket megtöltöttem és mindegyik gombócra egy szem szedret tettem
MM-ostya-sütővel készült a kehely




A kelyheket sütőzacskóba lehet tenni (ha marad belőle) és megtölthető pudinggal, majd a tetejére tejszinhabbal és egy kis csokireszelékkel.
Legközelebb (azaz holnap) ezzel fogom megtölteni a kimaradt kelyheket.
A kehely hozzávalói
Természetesen egy MM-forma
Egy nagyon sürü vaniliás palacsinta tésztát készitettem. Most nem mértem, de
kb 3 dl tej,
1 dl buborékos ásványviz, vagy szódaviz
1 fiola vaniliaaroma, vagy 3 csomag vaniliacukor
annyi liszt, hogy nagyon sürü palacsinta tésztát kapjunk. (gofrihoz használható tésztasürüség)
Elkészitése
Egy mély serpenyőbe, vagy lábasba olajat öntöttem, felforrósitottam.
A formát felforrósitottam az olajban, majd háromnegyed részig belemártottam a sürü palacsinta tésztába és vissza az olajba,
nagyon rövid idő alatt (kb 15-20 másodperc) egy hurkapálca segitségével lecsusztattam a tésztát a formasütőről és kezdtem a következőt mártogatni. Én most egy kicsi lábasban sütöttem, amelybe csak 2 db fért bele egyszerre, de mire a végére értem már rájöttem, hogy egy nagyobb serpenyőbe, akár 5-6 db is belefér.
kb 1-1,5 perc alatt szép pirosra sül. Kéztörlő papirra tettem és lecsurgattam, (bár nem szivta meg magát olajjal a tészta)
A fenti mennyiségből 30 db ostya készült.
Az ostyasütő a megrendeléstől számitott három nap alatt megérkezett. Tegnap adták postára, és ma már ki is próbálhattam.
Nagyon szuper.
Tekintsd meg az M-M többi termékeit is.
(Itt vásároltam a sonkaprésemet is)



2 megjegyzés:

  1. Szia mennyiért lehet ezt megrendelni?

    VálaszTörlés
  2. Kedves Zoltán! Köszöntelek, mint első kommentelőt.
    Mire gondoltál ? a fagyira ? a kehelyre ? vagy a formasütőre ?


    - gondolom az utóhbbira ! Őszintének kell lennem: nem olcsó, de ha azt nézzük, hogy több generációt kiszolgáló termékről van szó, akkor már megéréte.

    Javaslom, hogy látogass el a wegoldalukra, mert külömböző formák, külömböző árban vannak.

    http://www.mm-erd.hu/et1_m.swf

    ez a link az ehető tálkáknak az oldala, de mindjárt beteszem Neked az elérhetőségüket.

    Elég nehéz az oldalukon megtalálni, igy irom a mail cimüket.

    MM@MM-ERD.HU

    Nyugodtan írj nekik és ők küldenek akár egy egész csomagot a termékeikről, s abban az árak is benne vannak.

    VálaszTörlés