2009. augusztus 29., szombat

Tanyasi tyúkhús-levesem májgaluskával

Ezen a hétvégén a férjem Gyümölcs-szószt kért főtt husival.

Akkor nincs más hátra, mint elővenni egy jó kis tanyasi tyúkot, meg kell tisztitani, feldarabolni és a szükséges mennyiséget egy fazékba feltenni főni.
6 személyre főztünk
Előkészités
Először megtisztitjuk a zöldségeket
4 szál nagyobb sárgarépa
3 szál fehér répa (kettévágva)
1 nagy fej fokhagyma egészben (héjával együtt)
1 nagy fej vöröshagyma, ennek is csak a felső héját szedjük le.
(nekem most csak tisztitotta vöröshagymám volt itthon a fagyóban)
1 nagyobb méretü zöldpaprika (négyfelé vágva)
1 nagy fej jó érett paradicsom
(nekem most ez is a fagyóból jött ki)
2 szál zeller
1 karalábé

Egy nagyobb fazékban (8 literes) hideg vizet engedtem.
A husikat jól megmostam és sorjában mindent beleraktam a fazékba. Először a husikat, majd az összes többi zöldséget

és a legtetejére a tányéron látható köménymagot, egész borsot, sót (3 kanállal), belereszeltem egy negyed szerecsendiót és egy parányi cshilliaprólékot (mokkáskanálnyit) tettem bele, majd egy maréknyi zöldborsót, ami szintén a fagyasztóból bukkant elő.


Olyan lassu tüzön kell főzni (villanytüzhely 1-es fokozat), hogy a levesnek a leve meg se mozduljon. Ilyenkor egy nagyon tiszta szinű, és jóizü levest kapunk és még csak le sem kell szürni.
Egy (üveg) fedőt a tetejére tettem és hagytam 3 óra hosszat főni, addig hozzá sem nyultam.
Kuktában 1 óra alatt elkészül, de akkor már az elején a legkisebb lángon kezdem a főzést.

Ime tálalva egy igazi tanyasi tyúkhús-leves. Jó étvágyat hozzá

A májgaluska egy külön történet:)

2 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki!Olyan szép aranysárga!:-)

    VálaszTörlés
  2. Olyan fincsi is volt Nellikém !
    Épp itt bogarászok valamik könnyú kaja után, s észrevettelek :))

    VálaszTörlés