2009. augusztus 13., csütörtök

Füstölt sonka préselve





Hozzávalók

1 nagy füstölt hátsó sertés csülök
1 db sonkaprés

Elkészitése

Egy napig jól kiáztatom a füstölt csülköt, majd kuktába teszem, s 2 óra hosszáig a legkisebb fokozaton megfőzöm. Csak akkor veszem le a kukta tetejét, ha már kihült, de még nem hideg,

Ekkor a csülköt kicsontozom. A bőrével kibélelem a sonkaprést, majd a visszamaradt soványabb husokat a közepébe helyezem és ráteszem a prés tetejét. Jó egy óra alatt elkészül. A sonkarésen megjelenő levet 1-2-szer leöntöm, s ha kell egy fokkal lejjebb helyezem a prést.

Nagyon könnyen elkészithető és vékonyra szeletelhető.

8 megjegyzés:

  1. Kedves Viki! Olvaslak kezdettől a Margitka oldalán és most idetaláltam. Nagyon örülök, hogy a sonkaprést feltetted. Nekem is van kb.tiz éve, de még alig használtam csak az enyém szögletes, várom a recieidet. Ugyanigy voltam a kenyérsütő géppel is, mikor rá találtam a M. és Limara oldalára leporoltam és azóta sütöm a kenyeret. Gratulálok a blogodhoz
    ! Ügyes vagy, sok sikert!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, kedves vagy. Én csak azt tudom mondani, hogy gyorsan porold le a sonkaprést is, én pedig igyekszem minél több, hasznos dolgot feltenni vele kapcsolatban. Köszönöm a gratulációd. Várlak máskor is.

    VálaszTörlés
  3. Viki!Ez nagyon klassz!Sajt recid is van?
    Én ilyet nagyon szeretnék!:-)

    VálaszTörlés
  4. Hála neked, Viki idén Húsvétra már magam készítette sonkát tudok tenni majd az ünnepi asztalra. Nem győzök neked köszönetet mondani ezért.
    Üdv: Jucus

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jucus ! Nagyon örülök, hogy megtaláltad örömöd a présekben. Sokan mondják, hogy drága! Ha azt nézem, hogy az én első présem több mint 20 éves!!! --- akkor hol is beszélünk a drágaságról ?
      Éppen most készülök benne kipróbálni cipót sütni. (A kerekben) Sok sikert és sok örömet kívánok a présekhez.

      Törlés
  5. Szia!
    Szeretném megkérdezni,hogy manapság hol lehet sonkapréshez jutni?Semmi ezirányút nem találtam a Google-n :(
    Válaszodat előre is köszönöm: Éva

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Éva ! Itt a blogomon a jobb oldalon tekerj le egészen majdnem a legaljáig, és ott megtalálod a logót "Sonkaprések elérhetősége". Erre rá klikkelsz és máris megy a leveled Érdre az M+M -nek, ahol gyártják a sonkapréseket és még sok minden mást.
      Ha a weboldaluk jön be, akkor ott lesz ez e-mail címük és arra is írhatsz. Ha nem boldogulnál, nyugodtan írj az e-mail címemre és segítek. Az én címem is megtalálod itt a jobb oldalon "Elérhetőségeim" között.

      Törlés
  6. Nagyon szépen köszönöm a segítséget,megtaláltam! :)

    VálaszTörlés