2009. augusztus 18., kedd

Nutellásaim

Nutellás napraforgóm és rózsám
A leirt mennyiségből ez a két darab készült.

Hozzávalók:
Tésztához
60 DKG liszt,
3 tojássárgája,
csipet só,
kanál olaj,
5 dkg élesztő,
4 dl tej,
6 dkg kristálycukor
Töltelékhez:
5 dkg bármilyen kandirozott gyümölcs
Nutella
Elkészités:
A tészta összetevőit dgasztógépbe (kenyérsütőben is dagasztható) tettem 20 percig dagasztottam (félidőben hozzáadtam a kandirozott gyümölcsöket)
Dagasztás után kilisztezett kelesztőtálban 20 percig kelesztettem.
Amikor megkelt (egy nagyon finom lágy tészta lett) ketté vágtam.
Egyenként kinyujtottam őket kb 20x25 cm-re és a közepébe egy csikba kb 3 evőkanál nutellát kentem. Összehajtottam a tésztát, először jobbról, majd balról, aztán szemben a két végét aláhajtottam. Kivajazott szilikonformába tettem és még hagytam 30 percig kelni.
A sütőt 10 percig előmelegitettem.
A két formát a megkelt tésztákkal egy lapos tepsire tettem és az előmelegitett sütőben 200 fokon, 25-30 percig sütöttem.
Sajnos szeletben nem tudom megmutatni, mert mire észbe kaptam már egy falat sem volt belőle.


2 megjegyzés:

  1. Titi, köszönöm. Épp a napokban gondoltam rá, hogy már elég rég sütöttem. Na de majd húsvétkor :)

    VálaszTörlés