2010. december 6., hétfő

Sültoldalas (mézes-mustáros-citromborsos)

Mézes-mustáros sült oldalas hozzávalói:
1 kg oldalas - 2 evőkanál méz - 2 evőkanál mustár - 1 kisebb evőkanál citrombors - só - sütőzacskó - egy tálca, ami a hűtőben elfér, vagy egy tepsi, amire egyenesen rá lehet rakni a zacskóval a husikat.

Tanácsos sütés előtt jóval hamarabb elkészíteni, de az még tökéletesebb, ha előző nap kencézzük be az oldalasokat.

A mézet a mustárral és a citromborssal, sóval jócskán elkeverem. Egy szilikon ecsettel ezt a masszát rákenem a felszeletelt oldalasokra, s egy jókora sütőzacskóba egymás mellé berakom őket. Előzőleg egy tepsire  (vagy egy olyan tálcára, ami a hütőbe befér) tettem a sütőzacskót, mert amikor már a húsok benne vannak, nem szerencsés összeforgatni, mert csak a sütőzacskóra kenődik a massza.
Egy éjszakán át a hütőszekrényben érlelődtek.
Másnap csak bekapcsolni a sütőt (én újabban hideg sütőbe teszem) be a húsokat, s a hús mennyiségétől függően szép pirosra sütni.



Ez az egy kg-os mennyiség, hideg sütőbe rakva, kb 45-50 perc alatt készre, és ilyen szép pirosra sül.

11 megjegyzés:

  1. Ez nagyon guszta, s biztos finom is.

    VálaszTörlés
  2. Valóban nagyon étvágygerjesztő

    VálaszTörlés
  3. Istenem!

    Olyan jó ragacsosnak néz ki.Jó omlósnak,puhának,finomnak.

    VálaszTörlés
  4. Csodásan néz ki! Nagyon rég nem ettem oldalast, érzem, hogy itt az ideje. :))

    VálaszTörlés
  5. Hobbychef ! Még most is nyelek nagyokat :))

    Ami ! tényleg az és óvatosnak kell lenni, mert hajlamos az ember lánya túlenni magát :))

    Mary ! Azért imádom, mert előző nap el lehet készíteni, másnap étkezés előtt egy órával sütőbe tenni és már jöhet is a hízókúra :)))


    Bianka ! Szerintem a méz adja ezt a gyönrű színt, így gondoltam lehet, hogy néha leggelenként bekenem én is magam egy kis mézzel :)))))

    Szemi ! júúúúj, ne is mondd :))

    Belly ! olyan is vót, vót, vót :))))

    Egycsipet ! vágj bele, megéri :))

    Ildy ! ugye, hogy tudnak mosolyogni ? :))))

    VálaszTörlés
  6. Pont jókor jöttél az oldalassal! Vettünk egy disznót, feldolgozva,ma hozzák. Friss oldalasból elkészítem.
    Nagyon guszta,szép!

    VálaszTörlés
  7. Terike! drukkolok Neked :-) mi nagyon szeretjük ezt az ízesítést.

    VálaszTörlés