2010. december 6., hétfő

Sültoldalas (mézes-mustáros-citromborsos)

Mézes-mustáros sült oldalas hozzávalói:
1 kg oldalas - 2 evőkanál méz - 2 evőkanál mustár - 1 kisebb evőkanál citrombors - só - sütőzacskó - egy tálca, ami a hűtőben elfér, vagy egy tepsi, amire egyenesen rá lehet rakni a zacskóval a husikat.

Tanácsos sütés előtt jóval hamarabb elkészíteni, de az még tökéletesebb, ha előző nap kencézzük be az oldalasokat.

A mézet a mustárral és a citromborssal, sóval jócskán elkeverem. Egy szilikon ecsettel ezt a masszát rákenem a felszeletelt oldalasokra, s egy jókora sütőzacskóba egymás mellé berakom őket. Előzőleg egy tepsire  (vagy egy olyan tálcára, ami a hütőbe befér) tettem a sütőzacskót, mert amikor már a húsok benne vannak, nem szerencsés összeforgatni, mert csak a sütőzacskóra kenődik a massza.
Egy éjszakán át a hütőszekrényben érlelődtek.
Másnap csak bekapcsolni a sütőt (én újabban hideg sütőbe teszem) be a húsokat, s a hús mennyiségétől függően szép pirosra sütni.



Ez az egy kg-os mennyiség, hideg sütőbe rakva, kb 45-50 perc alatt készre, és ilyen szép pirosra sül.

11 megjegyzés:

  1. Ez nagyon guszta, s biztos finom is.

    VálaszTörlés
  2. Valóban nagyon étvágygerjesztő

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szépek lettek Viki!:)

    VálaszTörlés
  4. Istenem!

    Olyan jó ragacsosnak néz ki.Jó omlósnak,puhának,finomnak.

    VálaszTörlés
  5. Csodásan néz ki! Nagyon rég nem ettem oldalast, érzem, hogy itt az ideje. :))

    VálaszTörlés
  6. Hobbychef ! Még most is nyelek nagyokat :))

    Ami ! tényleg az és óvatosnak kell lenni, mert hajlamos az ember lánya túlenni magát :))

    Mary ! Azért imádom, mert előző nap el lehet készíteni, másnap étkezés előtt egy órával sütőbe tenni és már jöhet is a hízókúra :)))


    Bianka ! Szerintem a méz adja ezt a gyönrű színt, így gondoltam lehet, hogy néha leggelenként bekenem én is magam egy kis mézzel :)))))

    Szemi ! júúúúj, ne is mondd :))

    Belly ! olyan is vót, vót, vót :))))

    Egycsipet ! vágj bele, megéri :))

    Ildy ! ugye, hogy tudnak mosolyogni ? :))))

    VálaszTörlés
  7. Pont jókor jöttél az oldalassal! Vettünk egy disznót, feldolgozva,ma hozzák. Friss oldalasból elkészítem.
    Nagyon guszta,szép!

    VálaszTörlés
  8. Terike! drukkolok Neked :-) mi nagyon szeretjük ezt az ízesítést.

    VálaszTörlés