2010. december 20., hétfő

Mézes kalács tésztából figurák

Ezt  a receptet MOHA blogjában találtam, s azért szerettem bele, mert ez azonnal puha és fogyasztható, bár én már karácsonyra készülve sütöttem meg.

Hozzávalók:



25 dkg méz
25 dkg vaj
6 tojás
40 dkg porcukor
2 teáskanál szódabikarbóna
1 zacskó mézeskalács fűszerkeverék
4 evőkanál citromlé
reszelt citromhéj
1 kg finomliszt



az írókához:



1 tojásfehérje
20 dkg porcukor
2 csapott evőkanál étkezési keményítő
1 teáskanál ecet



A mézet a vajjal éppen csak felmelegítettem, majd kihütöttem.
A tojásokat jól összekevertem a cukorral, a szódabikarbónával, a fűszerekkel és a citromlével.
Ezt én   a robotgép habverőszárával kevertem, de a továbbiakban a dagasztókarra cseréltem.



Ezzel kevertem a tojásos masszába a mézes vajat és a lisztet. A tészta nagyon kenődős, lágy lesz, olyan jó kis ragacsos.
Folpackba becsomagoltam és hütőbe tettem, majd másnap este kezdtem el a sütést.  



Én sütőmben  160 fokon -az első tepsi 10 perc alatt, majd a további tepsik egyre hamarabb, a legutolsó tepsi már 6 perc alatt sült ki.
 
Tálcára szedtem a tepsiről és itt hagytam őket kihülni.



Az írókához a porcukrot átszitáltam  és elkevertem a keményítővel. A tojásfehérjét a robotgép táljába tettem,  a cukor egyharmadával és az ecettel. Habverővel kezdtem  keverni,  majd fokozatosan adagolva ment bele még a  porcukor, mindaddig, amíg sűrűnfolyós nem lett.



A mázat én egy vastagabb nejlonzacskóba tettem. A zacskó sarkára pici lukat vágtam. Na persze ennél sokkal kisebbet kellett volna, de hát én még nagyon kezdő vagyok az írókázáshoz. Így is örültem, hogy az a sok tepsi mézes egyáltalán kisült, és mind a 6 tepsinyi puszedlit megírókáztam :-)


Jól eldugva tárolom, mert bizony ez már Karácsonyra készült.


Békés, Boldog Karácsonyi Ünnepeket kívánok minden kedves látogatómnak és rendszeres olvasóimnak.

6 megjegyzés:

  1. Viki én is megsütöttem és nagyon finom! Szépek a tiéid is!:)

    VálaszTörlés
  2. Viki,gyönyörűek lettek a kalácsok:-)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon Boldog Karácsonyt kívánok neked és kedves családodnak :)

    VálaszTörlés
  4. Mary ! Azért én nem vagyok megelégedve velük. A tésztával igen, de az írókázás az én öreg kezeimnek már nem nagyon mennek. Na és ezt még látni is kell, amihez meg jó szem is kellene.

    Ditta ! Köszönöm, ugyanazt írnám, mint Marynak ! de legalább finomak :-))

    Bianka ! Köszönöm az elismerést :)))

    VálaszTörlés
  5. Juhász Andri !

    Köszönöm, s én is kívánok Neked és Kedves Családodnak Nagyon Kellemes, meghitt ünnepeket.

    VálaszTörlés