2010. december 12., vasárnap

Nokedli szaggató és egy jó sztrapacska

Pár nappal ezelőtt téma volt Maimóni blogjában a jó nodekli szaggatóról. Vajon milyen is lehet? Móni kérte, hogy küldje el valaki e-mail-ben egy jó szaggató fotóját. Hát én úgy döntöttem, hogy meglepem Mónit, előveszem a nokedli szaggatómat - amit nagyon-nagyon szeretek -, lefotózom, s elküldöm neki. Aztán mégis úgy döntöttem, ha egyszer már elővettem, akkor a fotózásra, levélirásra szánt idő alatt inkább rittyentek egy jó kis ebédet, s így két legyet ütök egy csapásra. Megmutatom a nokedli szaggatóm is, és mellette egy jó nagy adag juhturós sztrapacskát is ebédelhettünk.
Ez az ebéd is a 20-25 perces elkészitési kategóriába tartozik. 


Úgy kezdjük a főzést, hogy egy jó közepes 4-5 literes lábasba kéthamadig vizzel teleöntve feltesszük melegedni. Sót és egy kevés kis olajat teszünk a vízbe, majd a fedővel a lábast letakarjuk. Amíg a víz forrpontra jut, addig a nokedlink is elkészül.

Hozzávalók és elkészítés:

2 közepes krumplit meghámozunk és sajtreszelőn -egy tálba- lereszeljük. Egy teáskanál sót és 3 db egész tojást, 1 dl tejet adunk hozzá. Elkeverjük, s annyi lisztet teszünk hozzá, hogy egy jól keverhető tésztát kapjunk. (most nem mértem, de ígérem legközelebb a mérleget is előveszem)


Amíg a tésztánkat összekevertük, addig a víz is elkezdett forrni. A gyönyörü kis piros nokedli szaggatóm hátuljáról a kaparó kanalat leveszem, ráhelyezem a lábasra, bele a tésztát és máris "szaggathatom".
Amikor az utolosó nokedli is a vízbe kerül, megvárom, hogy egyet forrjon, (kb 2-3 perc) a nokedlik felkerülnek a víz felszínére, már vehetem is le a tűzről és leszűrhetem. Folyó víz alatt kicsit átöblitem, s egy jókora tálba teszem.

Közben egy jó kis darab húsosszalonnát apró kockákra vágok, jénaiba teszem (olyanba, amelyiknek teteje is van) és irány a mikró, mert ha itt sütöm ki, (kb 2 perc) akkor nincs zsírszag, nincs füstfelhő, csak a kellemes sültszalonna illat.

A leszűrt nokedlire 15 dkg juhturót (brindzát) elmorzsolok, majd a legtetejére a tepertőkockákat teszem. Aki még szereti, az tejföllel ízesíti.



S akkor íme, itt az én hőn szeretett nokedli szaggatóm, amit használat után a vízcsap alá tartva le is öblíthetek, Különösebb nagy mosogatást nem igényel. Nem ragad, és nem szárad rá a nyers tészta. Mire a nokedli az asztalra kerül, a szaggató is tiszta. Mosogatógépben is mosható. Szuper kis szerkentyü. Nagyon szeretem. Amióta megvan (kb másfél éve) azóta sokkal jobban szeretek nokedlit készíteni, mint előtte, mert nem macerás a szaggatóra ragadt tésztát lekapargatni. Nem rozsdásodik, s a kaparó kanala soha sem veszik el, mert a hátuljára rápattintható. 
Az ára 2 ezer forint körül van, de az már biztos, hogy egy életre szól.  


18 megjegyzés:

  1. Jaj, imádom a juhtúrós sztrapacskát!!! Recept mentve!
    Viki, hol vetted ezt a jó kis szaggatót? Még felvehetném a Mit kérek Karácsonyra-listámra... :)

    VálaszTörlés
  2. De finomat készítettél imádom:-),tényleg nagyon jó és egyszerű a szaggatód,ja a káposztás sztrapacska sem rossz:-)

    VálaszTörlés
  3. Micsoda finomság!
    Nagyon megkivántam!
    Én mokkás kanálkával szaggatom ki a nokedlit,sajnos nincs ilyen remek szaggatom...

    VálaszTörlés
  4. Erinacea ! Tupperware termék, de javaslom, hogy nézz körül a Vaterán, vagy a TESZ-VESZ-en, lényegesen olcsóbb, mintha a Tuppertől vásárolnád. Én is igy kaptam olcsóbban. S teljesen új !!!

    Vagy irom Neked az e-mail címet, ahol én is és Yldyco is vettük. Yldycó hozzászólását jobb oldalon a csevegőben olvashatod, épp most írta, hogy neki is ilyen van, csak narancssárgába

    Nyugodtan hivatkozhatsz bármelyikünkre.

    zsakaif@t-email.hu
    Brigi a keresztneve, s nagyon készséges.

    Kívánom, hogy a Jézuska a karácsonyfád alá tudja tenni !!!

    VálaszTörlés
  5. Ditta ! ÓHHHHH köszönöm, s micsoda ötlet !!! --- én még káposztás sztrapacskáról nem hallottam, ezek szerint, krumpli helyett káposztát kell belereszelni ??? -- na ezt ki fogom próbálni. Köszönöm :))

    VálaszTörlés
  6. Bocs, hogy beleszólok, de nekem is ilyen a nokedli szaggatóm, csak kék.Ez a sokak által kedvelt Tupperware szaggató, kicsit drágáb 2 ezer forintnál.Most van előttem a következő szórólap a tuppertől/Tupperware/ és most egy kerek változatot fognak árulni 4490 Ft-ért.Hasonló rápattintható kanállal.Én is nagyon szeretem az enyémet, mindenkinek csak ajánlani tudom.Az interneten is van oldaluk, ahol minden termékük fenn van amit kapni lehet.

    VálaszTörlés
  7. Juci ! Húúúúú hallod, akkor a TE nokedlijeidet nagyon meg kell becsülni, mert azért nem semmi kiskanállal szaggatni. Az borzasztó időigényes.
    Bár, ha belegondolok, hogy a nagymamámnak volt egy olyan kanala, amivel csak nokedlit szaggatott. Szegény kanál az egyik oldalán már teljesen elvékonyodott, de azzal tudta a legszebb nokedliket szaggatni.


    Nálatok nem lehet kapni Tupperware termékeket?

    www.tupperware.hu

    bár itt nagyon drágák, jó ha keresel egy termékforgalmazót, ahol még ha szerencséd is van, akkor akciósan is lehetkapni.

    VálaszTörlés
  8. Szia Névtelen ! Köszi az infót, de én nem most vásároltam, hanem már lassan 2 éve, akkor ennyiért vettem.
    De esküszöm, ha most kellene megvennem, akkor sem sajnálnám az árát, mert az időt, amit a tüzhely mellett el, vagy nem töltünk el, azt megfizetni nem lehet.

    Ezért is irtam a lányoknak, hogy nézzenek körül az internetes piacokon, mert ugyanazt a terméket sokkal olcsóbban meg lehet kapni.

    Egyébként én sem cserélném el semmi pénzért, nagyon-nagyon szeretem, s főleg a tisztántartása miatt is.

    VálaszTörlés
  9. Viki a káposztás sztrapacska tésztája ugyanúgy készül mint a juhtúrósé, csak juhtúró helyett pirított savanyú, vagy ízlés szerint édeskáposztát tesznek rá.

    VálaszTörlés
  10. Yldijo ! de akkor mi van a tésztába reszelt krumplival, akkor is kell bele, vagy csak sima nokedli és juhturó helyett káposztát rá ???
    Nem rossz ötlet, ki is fogom egyszer próbálni. Nem vagyok kecske, de a káposztaimádók sorába tartozom :)))))

    Húúúúúúúúúúúú lányok, hangosan korog a gyomrom.

    VálaszTörlés
  11. Yldio !!! már el is kereszteltelek, nem véletlen, hogy a jó (Yldijó) -ra gondoltam :))))

    VálaszTörlés
  12. Semmi gond Keresztmami! már meg is sértődnék ha nem keresztelnél el. De, kell bele a krumpli, ugyanúgy kell csinálni mint a juhtúrósnál, csak a "feltét" más.

    VálaszTörlés
  13. Nem,dehogy kell,ugyanúgy krumplist készítesz,és a savanyú káposztát megdinszteled és ezután összekevered,tejfölösen isteni finom:-)Szóval nem fejes káposzta,hanem savanyú káposzta,próbáld ki érdemes:-)

    VálaszTörlés
  14. Ditta! Ne tedd ezt már velem----------- olyan éhes vagyok, hogy hangosan korog a gyomrom, pedig közben vacsoráztam is.

    Na ebben a formában tuti, hogy ki fogom próbálni.
    Jó kis fehérboros savanyúkáposztám van itthon.

    Köszömöm a jó kis ötletet. Majd beszámolok.

    VálaszTörlés
  15. Viki!

    Nagyon jól néz ki.
    Megkérdezhetem hol vetted ezt a galuska szaggatót?

    VálaszTörlés
  16. Bonbon mánia ! Szia, ha visszaolvasod, minden kiderül. Tupperware termék, de én egy forgalmazón keresztül vettem. Irom Neked is a mail cimét:

    zsakaif@t-email.hu
    Zsákainé Balázs Brigitta

    Hogy most nála mennyibe kerül azt nem tudom, de a Brigi egy nagyon rugalmas csajszi, mindent be és megszerez.

    Nyugodtan irhatsz neki és hivatkozhatsz is rám. Én minden tupper dolgomat nála vásároltam.

    Neked is javaslom, hogy nézz körül a TESZ-VESZ-en vagy a Vaterán, vagy csak egyszerün üsd be a google-be, hogy "tupperware nokedliszaggató olcsón"...... hátha kidob egy pár helyet, ahol még olcsóbban lehet kapni.

    Nagyon megéri még a 4 ezer forintos árat is, mert ez életünk végéig ki fog tartani, mig a korábbi állandóan rozsdásodott, mosogatógépbe nem lehetett mosni, s évente legalább vásárolni kellett egy újat.
    Szóval nagyon sok jó tulajdonság szól mellette.

    Remélem sikerrel jársz....

    VálaszTörlés
  17. Nagyon finom, szívesen megenném

    VálaszTörlés