2010. december 5., vasárnap

Advent második vasárnapja





Advent van, s átjárja lelkem a szeretet és az emlékezés.
Rájövök ismét - tán ezredszer-, hogy szépen élni gyakran túl kevés.
Szeretni szóban és tettekben, hinni, remélni szüntelen.
Táplálni kell mosollyal, öleléssel, hogy emléked hibátlan legyen.





Most visszarepülök gondolatban gyermeki önmagamba újra....
Látom, amint kályha mellett nagyanyám fagyos lábujjamat gyúrja.
Hársfa teát tölt poharamba - "Idd meg! Nem fogsz fázni majd!"
Átmelegedett testem, valóban s én azt hittem a tea tette azt.

Már tudom, tőle volt meleg. Ölelés, szeretet, gondoskodás
Ezek voltak mitől az a "jó" a testem és lelkem járta át.
Ez adta azt a boldog érzést, mi ma is rám tör, ha múltba révedek.
Hiánya - így advent idejében - fájón kéri vissza az elmult éveket.





Emlékszem a finom illatokra, ami a konyhát járta át,
mikor sült a finom mézes, és a lágyan foszló mákos kalács.
Arca piros volt az izgalomtól, mikor a szobába engedett,
Csilingelt egy üvegpohár szélén:
"Itt az Angyalka! Megjelent!"




Mert az ünnep attól sokkal szebb lesz, ha gyertyafényben rá emlékezünk.
S tudom - onnan fentről Ő is nézi: Ugye mindenkit szeretünk?
Jusson szép szóból bárkinek ! Simogató, ölelő kezekből,
Mosolytól csillogó szemekből áradő tűz gyújtson fényeket!




Muzsika szálljon a gyermek kacajból, áhítat járja át a lelkeket!
A szeretetet, mit Tőle tanultunk, naponta adjuk át mindenkinek.




Drága Advent köszöntünk, Lelkünk téged epedve várt,
Hajnalfényed közöttünk hintse szerte arany sugarát.


6 megjegyzés:

  1. Szavaid, gondolataid engem is megérintettek...Olyan szépen írtál, hogy könnyekkel küszködve köszönöm...

    VálaszTörlés
  2. Vikikém Gyönyörű! Úgy hiányoztál!

    VálaszTörlés
  3. Én megsirattam a verset, mert nekem a karácsony szent estéje mindig a drága nagyikámnál volt. Sosem fogom elfelejteni. Őt imádtam a legjobban, mert jobban szeretett mindenkinél. A szívemben ma is él, és élni fog.... Köszönöm a szép verset.

    VálaszTörlés
  4. Nea ! Köszönöm szépen.

    Juci ! Egy cipőben járunk !!!

    Mary ! Neked is köszönöm. Az elmult hosszu hónapokban Ti is nagyon hiányoztatok, de ha rágondolok, hogy még az is lehet hogy ebben az évben még megyek tovább ?! --- hááááát - nem valami reménytkeltő, de azért sem adom fel :))))


    Nelly! Köszönöm, hogy Te sem szégyenled a könnyeid. Én bevallom, hogy mindíg végig bőgöm az egész karácsonyt, (persze néha elbujok, mert azért nem kell azt mindenkinek látni) sőt a megelőző időszakot is, mert nekem is a nagyszüleim adtak meg mindent, s igy lettem ilyen, amilyen vagyok.....
    Hálásan köszönöm Neked is .

    Bianka! Neked is nagyon szépen köszönöm.

    VálaszTörlés