2010. december 20., hétfő

Körözött házi krémsajtból


Hozzávalók és elkészítés:

A házi krémsajthoz:

2 nagypohár (450 gr-os) tejföl,
2 nagypohár (450 gr-os) joghurt,

Az egészet egy nagyon sűrű -kifejezetten erre az alkalomra varrott- zacskóba öntöm és 2-3 napig csúrgatom. Amikor már a savó teljesen kicsöpögött belőle, kiborítom a zacskóból, s így kapok egy nagyon jóízü, jóminőségű natúr házi krémsajtot, amit akár sósan, akár édesen is felhasználhatok. (Mascarpone helyett is).

A kicsöpögött savót pedig egy jól zárható üvegbe öntöm és hütőben tárolom. Kenyér, vagy akár kalács sütéséhez is fel lehet használni.

A körözötthöz:

A kérmsajt egyharmadát kevertem be.
Hozzáadok:
1 kis fej lilahagymát (most éppen ez nem volt itthon, igy póréhagyma került bele, de igy is finom)
megsózom, s ízesítem
citromborssal, kevés köménymaggal, s most kísérleteztem először, hogy zöldségzöldje helyett
szárított lestyánt kevertem bele.

Garantáltan nagyon jó íze lett.

Egy jó nagy bögre forró teával isteni reggeli, vagy vacsora. Tetejére snidlinget szórtam, de mire ez eszembe jutott, addig a fotóapparátom lemerült :-) Hááááát ez a technika ördöge.

2 megjegyzés:

  1. Látom rá is kented a szép kis kenyérkédre:-)

    VálaszTörlés
  2. Diatta! Háááát ez volt a cél :-)

    Bianka ! Köszönöm, az is volt :))

    VálaszTörlés