2010. december 20., hétfő

Egy könnyü almaleves, karácsony előtt......


Igyekszünk egy kicsit lazítani, az ünnepek előtti nagy evésekre úgy koncentrálni, hogy ne telegyomorral üljünk már karácsony első napján az asztalhoz. Már nem tudok mit kitalálni ami nagyon könnyü, hamar elkészül, s még ráadásul nagyon szeretjük is. Igy került sorra  egyik napon ez az almaleves, aminek a

Hozzávalói: 

2 db alma
4-5 szem szegfüszeg
1 egész citrom (héja nélkül)
1 kávéskanál őrölt fahéj
édesítő (ízlés szerint), de aki szereti, az cukorral is készítheti.

1 evőkanál étkezési keményítő
0,5 liter tej

Elkészítése:
Az almákat megtisztítom, s apró kockára vágom,
0,5 liter vizet felteszek forrni, belerakom a szegfüszeget, a fahéjat és a karikára vágott citromot. Amíg az almákat megtisztítom, addig a füszerek a vízzel felforrnak és máris tehetem bele az almakockákat.

Mivel se tejfölöm, se tejszínem nem volt itthon (na ez egy óriási csalódás volt részemről), igy  étkezési keményítőt és tejet használtam a besűrítéshez.
1 dl tejben feloldottam a keményítőt, majd a többi tejjel elkeverve  hozzácsurgattam az almákhoz. Egyet forrt és máris tálalásra készen állt.


Azonnal tálaltam is, hogy mire étkezésre kerül a sor, addig langyosra hüljön.

Ez a leves elkészítése is belül van a 30 percen.............

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése