2009. november 7., szombat

Vörösáfonyás kalács



Hozzávalók:
60 DKG liszt,
3 tojássárgája,
csipet só,
2 kanál olaj,
5 dkg élesztő,
4 dl tej,
6 dkg kristálycukor
3-4 dkg aszalt vörösáfonya
Elkészitése:
Az élesztőt 1 dl tejben felfuttattam.
A többi hozzávalókkal a kenyérsütőbe (én dagasztó gépbe) téve, hozzáadva a felfuttatott élesztőt, 10 perc keverés, 10 perc dagasztás után kelesztőtálban 40 percig kelesztettem.



A képen látható módon kinyujtottam elvágtam, feltekertem és kivajazott kenyérformába tettem. Jó duplájára kelesztettem. Mielőtt betettem a sütőbe, tojásfehérjével jócskán megkentem.
A sütőt csak 5 percig melegitettem elő 220 fokon, majd amikor betettem a tésztát levettem a hőfokot 160 fokra és 25-30 perc alatt szép pirosra megsütöttem.

Ime felszeletelve. (Sajnos még majdnem forrón) Nagyon kevés cukor van benne, de mégis egy nagyon fincsi, jól bevált kalácstésztám, s a vörösáfonya még csak növeli az ízharmóniát. Legközelebb azért egy kicsit több áfonyát fogok beletenni :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése