2009. november 23., hétfő

Kefires Maffin (életem első maffinja)


Évek óta van maffin sütőformám, de valahogy soha sem tudott úgy elvarázsolni, hogy hozzá is fogjak, de most megtört a jég, és belevágtam. Hát ami azt illeti, lesz rajta mit javítani, de legalább már tudom, hogy milyen egyszerü elkészíteni és nem is olyan nagy ördöngősség.
A receptet tegnap este Mariskától kaptam, s az lepett meg az egész beszélgetés alatt, hogy szinte észre sem vettük, hogy telik az idő, s a maffinja már tányéron várta az elfogyasztó gazdikat.
Hozzávalók:
(minden hozzávalót egy kefires pohárral mértem ki)
4 egész  tojás
2 pohár porcukor
1 pohár olaj
1 kefir
10 dkg  kókuszreszelék
1 db (15 dkg-os) alma lereszelve, jól kinyomkodva
3 pohár liszt
fél csomag sütőpor
1 tk szódabikarbóna
maffinonként 2-2 szem magozott meggy
Elkészitése:
Először is a sütőt bekapcsoltam, hogy amig a tészta elkészül a sütő is felmelegedjen.
A lisztbe beleszórtam a sütőport, a szódabikarbónát és egy kanállal jól összekevertem.
Egy keverőtálba tettem a tojást, a jól kicsavart almareszeléket, az olajat, a cukrot, a kefirt, majd az (sütőporos, szódabikarbónás) lisztet.
gépi habverővel pillanatok alatt összekevertem.
A maffin sütőformába beleraktam a maffin papirformákat és belekanalaztam a tésztát, majd a tetejére tettem 2 szem magozott meggyet.

Amig a tésztát összeállitottam, a sütő előmelegedett.
180 fokon (légkeveréssel) 15 perc alatt készre sütöttem.
Tapasztalat:
Nagyon örültem az első maffinomnak, de a kinézetétől nem vagyok igazán elragadtatva.
Most már tudom, hogy egy picivel több tésztát kellett volna tenni a formába és akkor sokkal nagyobbak lettek volna, de így is nagyon-nagyon finom lett. Íze kifogástalan és könnyü.

2 megjegyzés:

  1. Írtó finomnak tűnik. Én ritkán csinálok ugyan olyan édességeket, de ami állandó sláger az a csokis-meggyes muffin. És ezt is ki fogom próbálni!

    VálaszTörlés
  2. De jó főzni ! akkor Nálad biztos meg is találom a csokis-meggyeset. Megyek és meg is nézem.

    VálaszTörlés