2009. november 3., kedd

Készült egy kenyér is a próba napon :-)


Itt már nem csak a zsák tartalmának, hanem magának a kenyérnek is története volt ma.
A liszt -a kalács elkészitésével- már jól vizsgázott, de jött az ötlet és utána a kenyér.
Egyszerü kenyér Hozzávalói
1 kg lisz
4 dkg élesztő
5 dl langyos viz
5 dkg olaj
2 dkg só
1 dkg cukor
1 evőkanál tejpor
Elkészitése:
A langyos vizetk, az olajat a dagasztó gépbe tettem, majd sorban a többi hozzávalókat. A tetejére morzsoltam a 4 dkg élesztőt.
20 perc dagasztás, majd kelesztőtálban egy óra kelesztés.
Amikor jó duplájára kelt, picit megformáztam és VÉLETLENÜL a kisebbik jénai sütőbe tettem, ahol tovább kelesztettem.
Már fél óra elteltével láttam, hogy ez a kenyér ugyan nem fog ebben a jénaiban elférni. Gondoltam egyet és alányultam a nyers, kelő tésztának és átemeltem a jénai magas tetejébe, csak azt nem vettem számitásba, hogy a jénai tető alja keskenyebb, s igy a szépen megkelt bevágások összenyomultak. Volt nagy elkeseredés, de mint az ábra mutatja: nem éppen a legszebb kenyér sült ki, de felvágva nagyon fincsi.
A felvágott fotó hiányzik, mert megérkezett a gyerkőcöm és úgy, ahogy volt, elvitte a próba kenyérkénket. Ez azt is jelentette, hogy a kétes liszt újra bebizonyitotta, hogy  valóban jó kis kenyérliszt volt a zsákban :-) s csak a cimkecsere vezethetett volna félre, ha hagyom magam. :-)

Ime itt kettesben a mai nagy próba. A kenyér még csak most kezd cserepesedni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése