2009. november 3., kedd

Próbanap - rossz cimke került a lisztes-zsákra ? :-)


Ki kellett próbálni a nem oly régen vásárolt 50 kg lisztet, de amikor rájöttem, hogy valójában mit is tartalmaz a zsák, már nem izgattam magam annyira.
Először is ezt az egyszerü foszlós kalácsot, -mazsolával és csokidarabokkal tüzdelve- tettem próbáa. Mint a kép is mutatja, nagyon is jól sikerült, s szerintem csak véletlen volt a cimkére más írva, mint amit a zsák tartalmazott - szerencsére :-)
Hozzávalók
 50 dkg finomliszt,
2,5 dl langyos tej,
5 dkg  margarin
5 dkg porcukor,
1 kk. só,
2 tojássárgája,
1 cs. vaníliáscukor,
1 citrom reszelt héja, (ezt most nem tettem bele)
1 marék mazsola,
2 dkg élesztő
Elkészitése:
A tejet és a margarint mikróban felmelegitettem, az összes többi hozzávalóval a dagasztógép edényébe raktam.
10 perc keverés, 10 perc dagasztás.
Az utolsó 5 percben beleszórtam a mazsolát,
majd az utolsó 2  percben 3 teáskanál csokidarabokat
Kelesztőtálba téve 40 percig kelesztettem.
Utána négy gombócra vágtam, s egyenként kinyujtottam őket, majd feltekerve sütőformába tettem, ahol szintén 40 percig kelt.
Tetejét tojásfehérjével megkentem.
200 fokra előmelegitett sütőben 170 fokon 35 perc alatt szép pirosra megsütöttem.

ilyen fincsi lett

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése