2009. november 7., szombat

Kenyerünk, a mindennapi


Ez az én legegyszerübb kenyerem, de most egy kicsit megkevertem a liszteket. Azért szeretem ezt sütni, mert ha se kovász, se öregtészta a hőütőben, akkor sincs gond, mert ez még soha sem hagyott cserben.
Hozzávalók:
90 dkg kenyérliszt
5 dkg tk. rozsliszt
5 dkg világos rozsliszt
5 dkg élesztő
2 dkg só
1 dkg cukor
5 dl langyos viz
2 nagyobb evőkanál olaj
1 evőkanál tejpor
késhegynyi aszkorbinsav.
(s most tettem bele -a rozslisztek miatt- egy kk sikért) bár szerintem nem ettől lett ilyen szép és finom, mert amikor még kenyérlisztet sem használtam, csak egyszerü finomlisztet, akkor is TUTI kenyér-recept-ből TUTI-kenyér sült.
Amikor csak finomlisztől készitettem, akkor az egész lisztmennyiség 1 kg volt, és aszkorbin savat, és sikért sem adtam hozzá.

Elkészitése nagyon egyszerü: Az összes hozzávalókat dagasztógépben 10 perc keverés, 10 perc dagasztás után 40 percig (kelesztőtálban) kelesztettem, majd kettévágtam és picit a tepsi formájára alakitottam. A kenyérsütő formát kicsit kivajaztam, beletettem a tésztát és formástul együtt bedugtam egy -már többször használt- sütőzacsiba. Itt szintén 40 percig kelt, majd bevágtam. Közben a sütőt bekapcsoltam 220 fokra. 10 perc után betettem a kenyérkéket. 20 percig 200 fokon, majd további 25-30 percig 180 fokon ilyenre sütöttem. Amikor kisült, hideg vizzel spricceltem, és hallgattam mekkora zene-bonát rendezett a két kenyér, mire ilyen szépen kicserepesedett.

2 megjegyzés: