2009. november 22., vasárnap

Krumplis gyorskovászos kenyér


Kifejezetten laposabb kenyeret kivántam készíteni férjem kérésére, ugyanis ezt jobban szereti, mint az óriási szeleteket.
Ezt úgy értem el, hogy a kisebb adag kenyértésztát egy nagyobb formába helyeztem, s ott hagytam, hogy úgy dagadjon, ahogy akar. Az eredmény magáért beszél, no meg az is, hogy az egyiket majdnem bevacsoráztuk.
Mivel ehhez a kenyérhez egy gyors kovászt is készitettem, igy kezdem irni a
Hozzávalók-at
Kovászhoz:
1 dl tej
1 tk cukor
2 dkg élesztő
Elkészitése:
egy kerek kis tálkába a hozzávalókat beletettem, egy jó galuska-tésztát készitettem. Jócskán megszórtam liszttel, és 20 percre félretettem. Tetejét egy tányérral betakartam.
Addig hagytam kelni, amig a tészta tetején a rászórt liszt jól kicserepesedett:
A gyorskovász receptjét LIMARA oldalán találtam, és nagyon jól kisegit, ha tényleg gyorsan kell a kenyérsütéshez.

Hozzávalók a kenyérhez:
70 dkg kenyérliszt BL 80-as
2 dkg friss élesztő
3,5 dl viz
1,4 dkg só
25 dkg főtt krumpli

A kenyér hozzávalóit a dagasztógép edényébe tettem, majd hozzá kanalaztam a kovászt.
10 percig keverte a gép, majd további 15 percig dagasztott.
Jócskán kilisztezett kelesztőtálba tettem és 60 percig kelesztettem.
Közben 15 perc után kicsit (finoman) átgyurtam a tésztát)
60 perc után nagyon lisztezett nyujtódeszkára kiboritottam és kettévágtam a tésztát.
2-2 db jó hosszu rudat sodortam belől (kb 3-szor olyan hosszut, mint a tepsi mérete)
Összefogtam a tészta két végét és összecsavartam, s igy helyeztem a tepsibe, s ráhuztam a sütőzacskót, s további 40 percig kelesztettem. A tésuta elérte a tepsi tetejét, azaz minimum 8 cm magas lett.
A sütőt 200 fokra előmelegitettem
A sütőzacskóba vizet spricceltem, de úgy, hogy ne a tésztát érje a viz, hanem csak a tepsi és a zacskó alját.
200 fokon kb 15 percig sütöttem, utána levettem a sütőt 170 fokra, s további 25 percig sütöttem.
Amikor kisült kihuztam a zacskóból és kiboritottam a kenyereket a tepsiből egy rácsra. Itt hagytam kihülni.
2 db 77 dkg-os kenyér készült a fenti hozzávalókból.

1 megjegyzés: