2009. szeptember 1., kedd

tejfölös gombás-csirke nokedlivel

A hétvégi húsos ételekből még mindig maradt 2 db főtt csirkecomb és 2 db szárnya, és egy jó kis adag tisztán leszürt huslé, de erre ugy igazán már nem vágytunk, s ma nagyon nem is értem rá ebédet késziteni, ezért egy nagyon gyors és egy kis maradék felhasználásával készült el ez a finom étel, ami a tejfölös-gombás-csirke-nokedlivel nevet kapta.
Hozzávalók: (4 személyre)
1 db banánhagyma
1 kicsi konzervgomba
2 evőkanál olaj
1 tasak gombakrémleves(por)
0,5 liter huslé (maradt a vasárnapi levesből)
2 db főtt csirkecomb és csirkeszárny
1 nagypohár tejföl
Elkészitése:
Egy nagyobb serpenyőben 2 evőkanál olajon megfonnyasztottam egy apró kockákra vágott banánhagymát.
(mindig nagyon várom az őszt, amikor ez a csodálatos hagyma megjelenik a piacokon)
Hozzáadtam a levétől lecsurgatott gombaszeleteket és 15 percig pároltam, közben néha öntöttem hozzá 2 dl huslét.
A kis tasak gombakrémlevesport és a tejfölt habverővel kikevertem, felhigitottam a megmaradt 3 dl huslével, majd az egészet a párolódó gombára öntöttem. Összekavartam és a csontjától megfosztott csirkehusokat felaprózva hozzákevertem a mártáshoz.
Egyet rottyantottam rajta és már kész is volt.
Amig a gomba párolódott, addig 3 tojásból nokedlit készitettem, s azzal tálaltam.
Sót csak a nokedli vizébe és tésztájába tettem, miután a tasakos gombakrémleves füszerezése elegendő volt a jó izekhez.
Fél óra elkészült az egész és egy nagyon kellemes kis ebédünk volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése