2009. szeptember 29., kedd

Gyorskenyér (a mai megmentőnk)


Ma nagyon gyorsan kellett készítenem egy kenyeret, mert váratlanul megduplázódtunk és egy szelet sem volt itthon. (de nem csak kenyér, mégcsak öregtészta és kovász sem), viszont mindíg jó, ha kéznél van egy jóbarát, aki történetesen korán reggel elolvassa az előző esti híreket és nyavajgásokat. Ez a barát nem más, mint PAARIZA, aki gyorsan küldött nekem egy egyszerü receptet, miből aztán ez a fantasztikus kenyér született:
Pici változtatással, de időre megsült és nem vallottam szégyent, VOLT KENYÉR AZ ASZTALON
Hozzávalók:
60 dkg kenyérliszt (Tótkomlósi)
3,5 dl langyos víz
2,8 dkg friss élesztő
1 kávéskanál só
pici cukor (az élesztő felfuttatásához)
1 púpos  evőkanál burgonyapehely
fél mokkáskanál aszkorbinsav.
Elkészítése:
Az élesztőt egy kisebb tálkába tettem, megszórtam parányi cukorral és langyos vízzel felöntöttem.
A többi hozzávalókat dagasztógépbe tettem, majd amikor az élesztő felfutott, azt is beletettem a dagasztó-tálba.
20 percig dagasztott a gép, s ezután kivettem, lisztezett nyújtófelületre tettem és kézzel picit átgyúrtam.
kiolajozott kelesztőtálban 40 percig kelesztettem.
Amikor jó duplájára kelt, ujra lisztezett felületre boritottam és jól kipüföltem belőle a hólyagokat, majd feltekertem, nyujtófával kinyujtottam és ujra feltekerve, két végét behajtva sütőzacskóba  (kenyérformába) csusztattam.
40 perc kelés után bevágtam és újabb 20 perces kelést hagytam neki.


A sütőt 5 percig előmelegítettem, a sütőzacskóba langyos vizet spricceltem  és 200 fokon 45 perc alatt szép pirosra megsütöttem.
Amikor kivettem a sütőből hideg vizzel ujra lespricceltem és igy még a szép kis repedések is előjöttek rajta.


Ilyen "Volt" felszeletelve
(Bizony az a jó kis Tótkomlósi- BL 80-as kenyérliszt megtette a hatást, érdemes volt megtenni az utat.



2 megjegyzés:

  1. Ez a recept nekem nagyon tetszik, ma ki is próbálom. Majd értesítelek róla hogyan sikerült! Igaz hogy a váci malomtól van lisztem és nem Tótkomlósi de BL 80-as remélem így is sikerül!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Erzsi! Biztosan fog sikerülni. Már én sem sütök Tótkomlósival lassan másfél éve. Drukkolok Neked és várom a fejleményeket.

      Törlés