2009. szeptember 29., kedd

LOKI (mindent bele) leves


Ez a név, hogy LOKI-leves, tiszta véletlen. Valamikor úgy mondtuk, hogy Fradi (mindent bele) leves, de ma este azt hiszem mindenki a Debreceni TEVA (régi nevén: LOKI) csapatának fog szurkolni, s miután el kellett kezdeni egy teljesen füszerszegény főzést, nem volt más választás, mint MINDENT BELE - (irány a konyha - hajrá LOKI: ma nekem is és Nektek is győzni kell)

Így kezdődött........
Hozzávalók és Elkészítés.
4 kicsi szelet húsos szalonnát apró kockára vágtam és egy közepes méretü lábasba tettem, Lassan kiolvasztottam, majd 1,5 liter langyos vizzel fölengedtem. S tovább pakoltam a többi hozzávalókat a lábasba. Kinyitottam a fagyasztó szekrényt és ami zöldségfélét csak találtam mind-mind beletettem.
2 szál szárgarépa karikára vágva,
1 szál fehérrépa karikára vágva
5-6 kisebb rózsa brokkoli
1 közepes karika zeller kockára vágva
3 cm átmérőjű 5 cm hosszu póréhagyma apróra vágva
2 kanál zöldborsó
1 szál zellerzöld
fél pritamin papkrika kockára vágva
2 gerezd fokhagyma
1 db paradicsom
2 db kisebb -kockára vágott- rumpli
apróra vágott snidling (ez is a fagyasztóból)
só, izlés szerint (én most keveset adagoltam hozzá)
Amikor mindent beletettem a lábasba, még 1 liter vizet adnom kellett hozzá, mert tulságosan megtelt a lábasom.
Mindezeket összefőztem, de menetközben nagyon apróra vágott pulykamell szeletkéket dobtam a lábasba, s mindez azért volt, mert
 a leves utáni második fogás egy szintén ma kitalált pulykamell szeletek gombával és egyéb zöldéségfélékkel - töltve készült - igy a szeletekről lelógó széleit levágtam és hozzátettem a leveshez.
Miután ez is teljesen füszermentes leves, ezért sem borsot, sem köménymagot nem adtam hozzá. Tészta sem kellett a levesbe, mert ezeket a kis apró huskockák pótolták.
Nagyon ízletes leves készült és nagyon finom volt.



Nem hiányzott belőle a tészta sem és zsíros sem volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése