2009. szeptember 1., kedd

Káposztás borzasom

Itt álltam egy nagy csomó lereszelt káposztával és nem tudtam vele mit kezdeni, ugyanis már előtte két napig káposztás kockát ebédeltünk. Kidobni és fagyasztani sem akartam. Igy indultam el a neten keresgélni káposztás receptek után.
A recept káposztás pogácsára iródott, de én borzasnak neveztem el, mert  vagy nagyon jól sikerült a tésztája, vagy nem, azóta sem tudom. Borzas neve viszont azért lett, mert a káposzta csikocskák mint egy sünikefe ágai, ugy álltak ki a tésztából.  Pogácsa alakura szaggatva nem állt meg a talpán, ezért aztán fogtam és föltekertem. Az ize viszont valami fantasztikus, s ezt az is bizonyitja, hogy a borzas -kisülés után- egy órán belül elfogyott, s következett az ujbóli próbálkozás.
S mint az alsó kép is  mutatja - a második sütés (kipróbálás) alapján már sikerült pogácsákat szabnom belőle.

Hozzávalók:
1 közepes fej káposzta,

2-3 ek olaj
60 dkg liszt,
1 kocka margarin,
2 tojás,
1,5 dl tej,
1 kocka élesztö,
2 dl tejföl,
2 kávéskanál só,
cukor az élesztő kelesztéséhez
Elkészités
A reszelt káposztából kinyomkodtam a vizet, és olajon megpároltam, lehűtöttem.Az élesztőt a tejben, cukorral megfutattam.
A lisztből, margarinból, élesztőből, tojásból és tejfölből sóval lágy tésztát gyúrtam. (Dagasztógépben állitottam összem de szerintem kenyérsütő dagasztó programján is alkalmazható)
Lisztezett deszkán vékonyra nyújtottam, majd megkentem a dinsztelt káposzta felével és
három rétegesen összehajtottam, majd kinyujtottam  és négy rétegesen összehajtottam.
Fél órára hütőbe tettem. Fél óra mulva kinyujtottam  és a káposzta másik felét rákentem és megismételtem  az előző nyujtogatást es hajtogatást. Fél óra pihentetés után kinyujtottam  és (ez már a második próbálkozásom volt)  pogácsa szaggatóval kiszaggattam.  Sütőpapirral bélelt  tepsibe raktam , a tetejét megkentem  tojással, s még 15-20 percig kelesztettem. 
Sütőt előmelegitettem és 200 fokon szép pirosra sütöttem. (kb 30 perc, de figyelni kell, mert a második tepsinél már kevesebb idő kellett a sütéshez.)
Tapasztalat: Fagyasztószekrényben nagyon sokáig eltartható. Érdemes legalább a kétszeresét megsütni, lefagyasztni és már csak be kell nyulni a frigóba és kész a finom friss reggeli, vacsora, vagy éppen egy könnyü leveshez második fogásnak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése