2009. szeptember 25., péntek

Birsalma lekvár


Hozzávalók:
4 kg tisztított, felkockázott birsalma
1 kávéskanál őrölt fahéj
6 szem szegfüszeg
2 citrom
0,5 kg Dr.Oetker befőzőcukor
Elkészítése:
A birsalmákat jól megmostam, magjait eltávolítottam, és felkockáztam.
Az egészet egy nagyobb lábasba tettem és éppen annyi vizet öntöttem rá, hogy ellepje.
Beletettem a fahéjat, szegfüszeget, és a felkarikázott citromokat.
kb 30 percig főztem, amikor hozzáadtam a fél kg befőzőcukrot. Jól elkavartam, és megvártam, amig egyet rottyan, eddig már a cukor elolvadt.
Botmixerrek kicsit összecsapattam.
Tisztára mosott üvegekbe raktam. Az üvegeket lezárva 15 percre fejreállitottam őket, majd száraz dunsztba raktam és ott hagytam kihülni. Nagyon jó állagu lekvár készült belőle és ami nagyon furcsa volt számomra, hogy az édességéhez elegendő volt a fél kg befőzőcukor. (ez a jóminőségü birsalmának volt köszönhető)


A tisztítottan lemért 4 kg birsalmából ezzel a 8 üveggel lett.

7 megjegyzés:

  1. Kedves Viki! Most találtam az oldaladra és erre a nagyszerű receptre is! Ki is próbáltam. Ez volt életem első lekvárja. Nagyon finom lett! Ezúton is köszönöm a receptet! :)

    VálaszTörlés
  2. Kedves Léda! Örülök, hogy örömet tudtam Neked és családodnak szerezni. Gratulálok a sikereidhez.

    VálaszTörlés
  3. Szia!

    Nagyon jó a recept, külön tetszik, hogy kevés cukorral csináltad. Én is úgy szeretem.

    Üdv. Ági

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ági! Köszönöm szépen. Tényleg elég volt ennyi cukor bele.

      Törlés
  4. Ha nem befőzőcukorral csinálom akkor is fél kg kell?

    VálaszTörlés