2010. március 25., csütörtök

Zabkorpás bucik

Ma azon túl, hogy újra sikerült egy csodálatos teljeskiörlésü tönkölybúzás kenyeret sütnöm, valami még kellett, hogy holnap ha megérkezik a "csapat" nehogy éhezzenek. Mi is legyen az, ha még arra is gondolni kell, hogy egy jó kis vacsora is kellene. Kamraajtó kinyitva, szemek a polcokra szegezve, s ott állt a zabkorpa. Na így indúlt a zabkorpás buci útjára, összeállítástól, a kelesztésen át, az elkészülésig, majd hangos nyammogások közepette-a konyhából- hallom a férjem tényleg elismerő szavait. Húúúúúú de jól esett !!! - neki a buci, nekem meg a dícséret, merthogy én csak lestem, lesekedtem, na de a végén egy falatot be is kaptam :-)
Hozzávalók és elkészítés
A kovászhoz:

1 dl langyos tej
1 tk barnacukor
3 dkg élesztő
ezeket összekevertem, majd
2 evőkanál fehér rozslisztet hozzáadtam, egy kanállal jócskán összekutyultam, a tetejét megszórtam kicsi liszttel. Egy kistányérral letakartam és a mikroba tettem, ahol 10 perc alatt gyönyörüen felfutott.
Amikor elkészült, akkor a kenyérsütő (dagasztógép) edényébe tettem és hozzáadtam a következőket:
3,5 dl langyos tej
1 dl olaj,
65 dkg Bl 80-as kenyérliszt,
10 dkg Zabkorpa,
2 kávéskanál só,
1 csapott evőkanál sikér,
1 evőkanál juharszirup,
3 evőkanál burgonyapehely

A gép 20 percig dagasztott, s amikor ilyen gyönyörü tészta alakúlt ki, akkor kiolajozott kelesztőtálba tettem és kb 40 percig magára hagytam és szépen duplájára nőtt.
Enyhén lisztezett gyúrólapra tettem és négyfelé osztottam. Mindegyiket egy gombóccá formáltam.
Ujjnyi vastagságra kinyújtottam, s kb 10 dkg felolvasztott sütőmargarinnal mindegyiket jócskán megkentem, majd átlósan négyfelé vágtam őket. Igy lett összesen 16 db cikkem. A cikkek szélesebb részére egy dab sajtcsíkot tettem. A jobb és bal oldalát a tésztának ráhajtottam a sajtra, és a szélesebbik végével betakartam, majd feltekertem, mint ahogyan a kiflit szoktuk. Sütőfóliás tepsire tettem, majd 30 perc kelés után tojással megkentem őket. 180 fokra előmelegitett sütőben 20 perc alatt szép pirosra sütöttem.
Íme: ilyenek lettek az én zabkorpás bucijaim, amiből összesen kettő db-ot tudott bevacsorázni a férjem. Állítólag isteni finom és nagyon kellemes ízü bucik születtek.
Bevallon, hogy beleharaptam :-) de ez nem befolyásolta a diétámat, mert a napi szénhidrátomat, fehérjémet nem léptem túl :-)

3 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek lettek, nem inkább tökéletesek :)

    VálaszTörlés
  2. Maryi! Köszönöm szépen :)

    Bianka! Igazán aranyos vagy. Asszongggya a családom, hogy tényleg jó volt :)

    VálaszTörlés