2010. március 30., kedd

Diétám folytatódik - ma a zöldbab volt a soros

Ma igazán ünnepi ebédet kellett volna az asztalra teríteni, de szerintem ahogyan ezt a receptet átvariáltam, nagyon is ünnepivé vált. Természetesen nem akarok ünneprontó lenni, ezért az eredeti recept hozzávalóit fogom leírni, s egy másik alkalommal azt úgy el is fogom készíteni, mert nagyon-nagyon finom volt a bab - itt mint köret - de főételként a recept szerint is megállja a helyét.
Miután még mindíg tart a töltöttpulykamellszeletek rengetege (mert igencsak halvány vékony csíkra szabom az adagjaim) ma eköré kellett alakítanom az ünnepi ebédet is.
Először lássuk az eredeti receptet, amely nem más, mint ZÖLDBAB TOJÁSSAL (ZSIRSZEGÉNYEN)
Nyersanyagszükségleg 1 főre:
200 gr tisztított zöldbab (én 150 gr-ot használtam fel)
20 gr apróra vágott vöröshagyma
1 db tojás (én ezt most elhagytam)
piros füszerpaprika (én nem tettem bele)
6 gr napraforgóolaj (én oliva olajat használtam)
törött bors és só (én ezek helyett 1 ek szójaszószt, és egy kevéske reszelt gyömbért tettem)
vágott petrezselyemlevél
Elkészítése:
A tisztitott, felvágott zöldbabot és hagymakockákat egy serpenyőbe - hideg olajra - tettem, s fedővel letakartam. kb 20 ml melegvizet tettem alá, nehogy leégjen. A fedő alatt jó puhára pároltam.
Amikor ezzel kész voltam ekkor kellett volna sózni, borsozni és az 1 db felvert tojást ráönteni, amit én most kihagytam. E helyett a megpuhult babra ráspricceltem a szójaszószt és a kevéske gyömbért. Egy-kettőt kavartam rajta, majd tálaltam. A tetejére aprított friss zöldségzöldjét tettem. Salátalevéllel, fél paradicsommal tálaltam és mivel ünnepi ebéd volt és elhagytam a receptből a tojást, ezért három halvány vékony töltött pulykamell-szeletkét odabiggyesztettem. Hát azért ez mégis csak ünnep !!!!
Eredeti recept szerint készítve adható: cukorbetegeknek, májbetegeknek, gyomorbetegeknek, székrekedésben, magasvérnyomásban és fogyókúrában.
Energiaértéke: (az eredeti babrecept szerint - hus nélkül)
208 kcal, fehérje: 10,8 gr, zsir: 11,3 gr, szénhidrát: 15,5 gr


A frissen facsart gyümölcsleveket (a fotón látható gyümölcsökből) tízóraira, és uzsonnára fogyasztottam el, egy-egy pohárral.

Ez pedig a papa ebédje volt, Itt nincs mit hozzáfűzni, mert a töltöttpulykamell-szeletek ugyanaz, itt csak a köret változott.
2 evőkanál Basmati rizst és 1 jó nagy evőkanál zöldborsót, enyhén sós vízben puhára pároltam. Egy kisebb teásbögrét hidegvizzel kiöblítettem, s a rizsadagot azzal formáztam meg. Egy fél paradicsommal, és egy salátalevéllel gazdagítottam.
No persze, hogy megkóstolta az én zöldbabköretemet is és neki is az volt a megállapítása, hogy legközelebb Ő is ezt kéri. Nagyon-nagyon finom volt.


6 megjegyzés:

  1. Nagyon ügyesen csinálod, csak így tovább, nagyon guszta

    VálaszTörlés
  2. Bianka! Olyan jól esnek a bíztatásaid, bár nem vagyok fegyelmezetlen, s nem is két hét alatt szeretnék átalakulni. Igy aztán ráérek. Köszönöm a dícséretet, s nagyon fincsi is volt.

    VálaszTörlés
  3. Ez a zölbabköret nagyon jól hangzik, ki fogom próbálni.

    Én is próbálok kicsit diétásabban étkezni, bár néha azért becsúszik egy-két kalóriadúsabb falat is.
    De azt vallom,hogy inkább lassabban fogyjunk, de tartósan! A sok plusz kiló sem 1 hét alatt jött fel ránk.

    VálaszTörlés
  4. Viki!

    Nézz be hozzám légyszíves!

    VálaszTörlés
  5. Szemi! próbáld ki, mert tényleg isteni. No én sen fejjel rohanok a falnak, ráérősen, de biztosan szeretnék, s főleg egészségesebben étkezni, mint eddig tettük.

    VálaszTörlés
  6. Belly! Megyek, mert én már csak ilyen kis kiváncsi vagyok:) - Köszönöm.

    VálaszTörlés