2010. február 7., vasárnap

Tejszínes krémsajt ---- végre az igazi :)

Ez már itt az elkészült, tejszínes krémsajt !! Tudjátok! a helyett a tömlős helyett, amit csak úgy az üzletek polcairól lemeltem régen, alig vártam, hogy hazaérjünk és ollót az egyik végén a tömlőnek, s már hol volt, hol nem volt tejszines krémsajtom. Na de itt most több tizdekányi van egyszerre.
Végre az az íz, végre az a harmónia, végre az, amire vágytam, s végre símán "benyalakodhatok" akár több 10 dekás tejszínes -tömlő nélküli- krémsajtot, anélkül, hogy elmormognám magamban, hogy jó jó, de miért ilyen drága? Na ez úgy sikerült, ahogy én szerettem volna mindíg is.
Hozzávalói nem más, mint a már oly sokszor elkészített házi krémsajtom, akár naturan, akár füszerezetten.
1 pohár joghurt,
1 pohár kefir,
2 pohár tejföl
(minden pohár 450 gr-ot tartalmaz)
2 dl Milli tejszín (ahhoz, hogy tejszínes krémsajtot kapjunk) de ezt már csak a legvégén a fele adag natur sajttal kevertem ki.
A tejfölt, joghurtot, kefirt, egy tülzacskóba beleöntöttem, 24 óra alatt jól lecsúrgattam. Az alatta lévő edénybe kifolyó savót mindíg elteszem továbbfelhasználásra. (kenyér és péksütemény készítéséhez) Le is lehet fagyasztani.
Most úgy döntöttem, kipróbálom a tejszínes krémsajtot, mert már elég sok füszerezettet ettünk mostanában.
Amikor a savó kicsurgott a hozzáadott anyagokból és a zacskóból kiborítottam, ilyen kemény állagú natúr krémsajtot kaptam (75-80 dkg-ot sikerül varázsolni a 4 pohárból)
A natúr krémsajtot most megfeleztem. Az egyik felét beletettem egy magasabb falú edénybe, és hozzáöntöttem 2 dl tejszínt, parányi sót, és egy botmixerrel pár másodperc alatt kikevertem. Határozottan állítom, hogy sokkal különb és finomabb, mint a tömlős sajt, s ráadásul még árában is sokkal barátibb.

11 megjegyzés:

  1. Jó nagy adag. Én eddig a Wise Lady változatát próbáltam, ami tejfölből van. De ezt a te verziódat is ki kellene próbálni. Kisebb adaghoz mennyi tejszínt adjak szted? Mondjuk kis dobozos (175 g-os) verzióhoz?
    Valami pohárkrémben gondolkodom és ahhoz jól jönne.

    VálaszTörlés
  2. Thrini! én a saját adagom felét készítettem el tejszínesként, ebbe 2 dl tejszínt tettem, de én is óvatosan adagoltam, mert ez volt az első próbám (de nem az utolsó) Szerintem ha Te 175 gr-os adagokból rakod össze, akkor ehhez bőven elegendő lesz 1 dl, de ne egyszerre add hozzá. Keverés közben adja magát a sürüség és a minőség.

    VálaszTörlés
  3. Mary! Nyalakodj bele egy kicsit, majd meglátod milyen fincsi. Jól be is vacsiztunk belőle :))

    VálaszTörlés
  4. Nyalakodtam finom volt! Fini vacsora!

    VálaszTörlés
  5. Elkészült nálam is, nagyon finom.
    Eddig csak tejfölt csöpögtettem, így féltem, hogy túl nagy adag lesz. Mindháromból 1-1 nagy pohárral használtam, persze a joghurt és a kefir jobban összement, így kevesebb a vége, mint két pohár tejfölből. nem mértem a tejszínt, addig töltögettem hozzá, amíg kellően krémesnek találtam.
    Ismétlése következik.

    VálaszTörlés
  6. jókaja! örülök, hogy Nektek is ízlett. Én már újra csurgattam :)) Köszönöm, hogy "beszámoltál"

    VálaszTörlés
  7. Hát ez gyönyörű....meg kell csinálnom...köszönöm!:-)

    VálaszTörlés
  8. Latsia! nagyon szívesen. Nem fogod megbánni :-) totál függők lettünk:-)

    VálaszTörlés
  9. Hát ez valami istenien néz ki !!! Még ma kipróbálom !! Gratulálok a blogodhoz :) nagyon sok új receptet találtam amiket szépen sorban ki fogok próbállni !! Legyen nagyon szép napod !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kata ! Érdemes lesz meglátod. Köszönöm, hogy itt vagy.

      Törlés