2010. február 10., szerda

Narancslekvár - "megfertőzött" a druszám :)

Már ősszel elkapott a hév a különböző ínyenc-lekvárok készítésével, de most sem én tehetek arról, hogy az elkészült narancslekvárból még csokis is készült. Valóban régen készültem már arra, ha narancsdömping lesz az üzletek polcain, akkor hozzáfogok lekvárt gyártani. Késztetett erre az is, hogy pár hónappal ezelőtt az egyik multiban amerikai hetet tartottak, akkor volt kapható valami hasonló, de tényleg csak hasonló.......... - mert ez ami most és itthon, az én kis konyhámban készült, azért teljesen más.
Aki bünbe csábított nem más, mint ChéfViki Az elmult napokban sajnos volt időm barangolni, bogarászni és a kényszer is rávitt a müveletre, mert itthon hevert 2 kg narancs, amiből összesen csak 3 db hiányzott. Egy kicsit azért másképp készítettem, mint Viki, mert a még mindig küszködő derekam nem engedte meg azt a luxust, hogy bevásárlásra is adjam a fejem. Igy aztán készült a lekvár abból, ami itthon volt :-)
Ahogy, s abból ami itthon volt, s ahogyan én készítettem:
2 kg narancs (de ebből 3 db hiányzott, igy konkrét dekát meghatározni nem tudok)
3 nagy rúd fahéj
1 kg cukor (legközelebb sokkal kevesebbet tennék, mert nagyon édes volt a narancs)
4 evőkanál rum
2 db citrom és a lereszelt héja
Ahogyan készitettem:
A narancsokat alaposan megmostam, héjukat leszedtem és apró kockára vágtam, majd egy 2 literes befőttes üvegbe raktam és annyi vizet öntöttem rá, hogy ellepje. Az üveg tetejét rácsavartam és jó 24 órát ázott a narancshéj a vizben.
Másnap elővettem az üveget, leöntöttem, a narancshéj levét. Egy nagyobb (kb 5 literes) lábasba tettem a narancshéjakat és annyi tiszta vizet öntöttem rá, hogy ellepje. Fedőt tettem a lábasra és 1 órára otthagytam. Gyönyörüen (kb kétharmadig) megpuhult ennyi idő alatt a narancsok héja. Akkor hozzáadtam a két citrom reszelt héját, a 3 db nagy fahéjrudat, majd a narancsokat és a két citromot négyfelé vágtam, s ezeket is beletettem a lábasba. Tetejére szórtam az 1 kg cukrot, s igy főztem tovább még fél óráig. Ezután kivettem a fahéjrudakat, beletettem a 4 evőkanál rumot és egy botmixerrel összeturmixoltam, s tovább főztem kb fél óráig. Ekkor már jó kis lekvársürüségüvé vált a masszám.
Amikor négy üveget megtöltöttem a narancs-sárga csodával, akkor jutott eszembe, mi lenne, ha a maradékba egy kis csokoládét belecsempésznék. El nem ronthatja. Vettem a bátorságot és a hütőszekrényben lévő 10 dkg csokoládét (mert csak ennyi volt itthon) beletördeltem a maradékba és egy gyönyörü barna szinü, eszméletlen izü csokis narancslekvárom is lett (ebből is 2 üveggel) Köszönet az ötletért Chéf Vikinek - Köszönöm druszám :)))))))) Este már azt is vacsoráztunk. Azt hiszem ismételni kell, vagy nagyon eldugni a polc mélyére :))

9 megjegyzés:

  1. Ez maga a kísértés Viki! Nagyon fini lehet!

    VálaszTörlés
  2. Ugye, hogy az elkárhozás? Rettentő gyengém a narancsos csoki :-))

    Nagyon örülök, hogy ízlik Nektek!!! Jobbulást a sajgó deréknak!!!

    Egész hasonló: www.maxkonyhaja.blogspot.com és www.garffyka.blogspot.com

    Ezt hívják járványnak :-)))

    VálaszTörlés
  3. Mary ! kivánom, hogy fertőződj meg Te is :)))

    VálaszTörlés
  4. Chef Viki ! Eeeeeeeez aaaaaz!!! Igazi járvány, de milyen jó fürödni benne :DDD Köszönöm a további linkeket, náluk még ugy sem jártam, épp ideje :))

    VálaszTörlés
  5. Kipróbálom a receptedet,nagyon guszta.Mi történt a derekaddal?

    VálaszTörlés
  6. Szia Liza! de még milyen fincsi is!! Majd számolj be. Feltétlen kóstold meg a narancsot mielőtt készited, mert ha nagyon édes, akkor nem kell bele ennyi cukor. Nekem nagyon édes lett. Derekam??? -- egy ronda és hosszantartó lumbágó, de majd elmulik :-)

    VálaszTörlés
  7. Engem is elcsábított a narancslekvár, és a felét csokisra csináltam. Nem nagy munka , és valóban finom. :)

    VálaszTörlés
  8. Judit! örülök, hogy Neked is bejött. Mi is épp tegnap nyitottunk egy újabb üveget :) :) Még szerencse, hogy ezt télen-nyáron be lehet főzni :)

    VálaszTörlés