2010. február 10., szerda

Pulykaszárny vörösboros káposztával

Szeretjük a pulykának ezt a részét (puszkaszárny-közép), nem tulságosan zsiros, de nem is száraz, amolyan jó kis szaftos, főleg, ha még sütéskor hozzácsempészünk egy kis házi -enyhén füstölt- szalonnát.
Hozzávalók és elkészités
4 db pulykaszárny közepet megmostam és egy kacsasütőbe raktam.
1 nagy evőkanál (só és füszermentes) ételízesítővel megszórtam, aláöntöttem kb
1,5 dl vizet
8 picike szelet házi -enyhén füstölt- szalonnát bevagdostam és a tetjére tettem.
2 gerezd fokhagymát összevágtam és a husok közzé rejtettem.
Lezártam a kacsasütő tetejét és irány a sütőbe 200 fokra 50 percre
Ennyi idő alatt nagyon finom, puhára és pirosra sültek a husik.
A káposztához:
1 nagyobb fej lilahagyma nagyon vékony szeletekre vágva
1 közepes fej lilakáposzta, szintén keskeny csikokra szelve
Egy lábasba kevés olajat hevitettem, majd bele a lilahagymát, amit pár percig pároltam,
ráraktam a káposzta szeleteket is. Csipet sót tettem rá.
Amikor már jó felére összezsugorodott a káposzta, hozzáadtam a következőket:
1 nagy evőkanál méz
1,5 dl jó minőségü vörösbor
szük 1 dl balzsamecet
5 percnyi főzés után hozzáadtam
2 db megtisztitott, kockára vágott almát és addig pároltam tovább, amig a leve eltünt (kb 10-15 perc)
Héjában sült krumplival tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése