2009. október 12., hétfő

Vegyes kenyérkék


Hozzávalók:
1 kg BL 80-as kenyérliszt,
5 dl langyos viz
4 dkg élesztő
1 evőkanál tejpor
5 dkg margarin (vagy, házi zsir)
2 dkg só
5 dkg olvasztott sütőmargarin
1 teáskanál köménymag
1 teáskanál szezámmag
Elkészitése:
Az összes anyagot dagasztógépbe tettem és 25 percig dolgoztattam.
Kelesztő tálba tettem, 20 perc után picit átgyurtam, s utána vissza a kelesztő tálba és még 40 percig kelt (ma már hidegebb volt az időjárás, ezért kellett ennyi idő a kelésnek)
Amikor véget ért a kelesztés, nyujtólapra tettem és nyolc egyenlő részre (kb 20 dkg-os egy darab) osztottam.

Egyenként kinyujtottam őket, ugy, ahogyan a képen látható
Az 5 dkg sütőmargarint felolvasztottam, és egy ecsettel megkentem a kinyujtott részeket, majd a képen látható módon feltekertem.




arra kell ügyelni, hogy a kinyujtott tészta szélessége ne legyen nagyobb a sütőforma szélességénél, inkább egy kicsit még keskenyebb, a jobb kelés érdekében.

megkenés után szezám-maggal, majd

a másikat köménymaggal szórtam meg

és szépen feltekertem őket.

Sütőzacskóban (a formába) kelesztettem még 60 percig.
Mielőtt a sütőbe betettem langyos vizzel bespricceltem a zacskók belsejét.
A sütőt 10 percig felmelegitettem.

s először 200 fokon 20 percig, majd 170 fokon, még 25 percig szép pirosra sütöttem.
Amikor megsült, rácsra tettem, hideg vizzel lespricceltem és hagytam, hogy szépen megrepedezzenek.
Különálló kis buciknak is fogyasztóható. Nagyon finom foszlós állagu.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése