2009. október 6., kedd

Aszaltszilvás kenyér


Ma 33 kg gyönyörü paradicsomból pürét főztem, s bizony ez nagyon hosszadalmas volt, szinte az egész napomat igénybe vette, s teljesen el is feledkeztem arról, hogy kenyér csak alig-alig van.
A finomra (cserépedényben) főzött székelykáposzta mellé a családom az összes maradék kenyeret bepakoltam míg én jócskán elfáradtam, s ugy döntöttem, hogy csakazért is megalkotok még este egy jó kis kenyeret, de milyet ? - hát amit egy paradicsomfőzés után megérdemel az ember lánya:)
Igy esett a választás az asztalt-szilvás kenyérre, s bizony nem bántam meg, mert egy nagyon érdekes ízharmóniával gazdagodtunk.
Hozzávalók:
70 dkg BL 80-as kenyérliszt
3 dl tejsavó
2 nagy evőkanál görögjoghurt (házilag készitett)
3,0 dkg friss élesztő
0,5 dl langyos tej (ebben futtattam föl az élesztőt 1 kk cukorral)
2,5 kk só
30 ml oliva olaj
1 pupos evőkanál burgonyapehely
Fél mokkás kanál aszkorbin sav
10 szem aszaltszilva - felkockázva
Elkészitése:
Dagasztógéppel végeztem a dagasztást (de kenyérsütőben is elkészithető)
A dagasztó tálba öntöttem a 3 dl tejsavót, az oliva olajat és a 2 nagy evőkanál görögjoghurtot.
A digitális mérleg edényébe beleszitáltam a 70 dkg kenyérlisztet, hozzá adagoltam a burgonyapelyhet, a sót és az aszkorbin savat.
A szárazanyagokat egy kanállal összekevertem és a dagasztó tálba tett tejsavó, görögjoghurt és oliva olaj tetejére belekanalaztam, majd ennek tetejére a már –langyos tejben- felfuttatott élesztőt.
20 perc dagasztás következett.
Dagasztás után a lágy  rugalmas tésztát kinyújtottam, és a felkockázott aszaltszilvával beterítettem, majd feltekertem a tésztát és a két végét kicsit aláhajtottam.
Sütőpapirral bélelt jénai sütőbe tettem és 60 percig kelesztettem, Sütés előtt a jénai felső tetejét belülről jócskán bespriccelem langyos vizzel.
A sütőt csak 8 percig melegitettem elő.
15 percig 220 fokon, majd további 50 percig 180 fokon szép pirosra megsütöttem.
Sütés után kivettem a jénaiból, rácsra helyeztem és hideg vizzel lespricceltem.
A sütés alatt a jénai teteje végig a kenyéren volt.
Folyamat


kelés előtt a jénaiban

Tapasztalatom a kenyér felvágása után, -attól függetlenül, hogy nagyon finom, - de elég lett volna 6-7 szem aszaltszilva is :) No persze az a 10 szem abszolut nem rontott, inkább javitott rajta :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése