2009. október 16., péntek

Tejfölös csucsorka leves


Egy kis történet:
A burgonyát sok néven emlegetjük. Hivják földi almának, kolompérnak, krumpérnak, krumplinak, pityókának, svábtöknek, és néhol CSUCSORKA-nak.
A köznyelvben krumpliként ismerjük, de az étlapokra csak burgonyaként kerülhet fel. Nagyon sok változatát ismerve (püré, hasáb, petrezselymes, fokhagymás, paprikás, vagy éppen csak sós vizben főtt) most levesként főztem meg ezt az étrendekben, köretekben is mindig első helyen szereplő kis gumókat.
A sok-sok változatából kiemelendő a burgonya saláta, de még a töltöttkáposzta is. Majd egyszer ezt is elkészitem, nagyon igéretes recept, de most jöjjön a LEVES
Hozzávalói:
4-5 db közepes csucsorka (azaz burgonya)
1 fej lila (vagy vörös) hagyma
2 gerezd fokhagyma
2 szál sárgarépa
1 szál fehérrépa (petrezselyem)
1 tk piros füszerpaprika
2 ek. étolaj
2 babérlevél
1 szük mk köménymag
1 csipet őrölt bors
3 dl 20 %-os tejföl (vagy főzőtejszin)
2 dl tej
személyenként 2 db tojás
Elkészitése
Megtisztitom a csucsorkákat, majd apró kockára vágom.
Egy lábasba teszem az étolajat és az apróra felkockázott hagymát megfonnyasztom az olajon. A lábast félre huzom és a pirospaprikával meghintem a hagymát. Elkavarom és  2 liter vizzel fölöntöm, és sorban belerakom az apróra vágott csucsorkát, a karikára vágott sárga és fehérrépát, a fokhagymát, a köménymagot, a sót. a borsot és a babérlevelet.
Lassu tüzön főzöm és amikor már majdnem kész, (forrástól számitott kb 25-30 perc) arra ügyelek, hogy a viz ne lobogjon, a tojásokat egymás mellé egészben beleütöm a levesbe. Igy főzöm még 5-6 percig, hogy a tojások megkeményedjenek.
A tejfölt (tejszint) elkeverem, fellazitom a tejjel és állandó kevergetés mellett belecsurgatom a levesbe, s ezzel be is süritettem. Egy ujraforrás és máris tálalható.
Igen: jól olvastad, lisztet nem használok a süritéshez.
Egytálételként is nagyon kiváló, de ilyenkor jó kis darabka házi kolbászokat is szoktam beletenni.
Én most mogyorókrémmal töltött tejszinhabos gofrit tálaltam mellé.
Bőséges, kétfogásos ebéd volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése