2009. október 1., csütörtök

Paprikás-szezámmagos kenyerem


Tegnapi –egyszerü élesztős- kenyerünket a váratlanul betoppant vendégek mind egy szálig megették, ezért ma ismét egy ujabb kenyérhez kellett hozzáfognom, hogy a vacsorához valót ne a kenyérboltból hozzuk haza.
Igy alakult ki a következő érdekes „kis” kenyerem.
Az ötletet -mint feltekert csikos kenyeret- kiskukta oldalán láttam, de nem gondoltam volna, hogy ezt én egyszer el fogom készíteni. Innen is óriási köszönet az ötletért.
Hozzávalók:
70 dkg BL 80-as kenyérliszt
3 dl langyos víz
2 nagy evőkanál joghurt
3,0 dkg friss élesztő
0,5 dl langyos tej (ebben futtattam föl az élesztőt 1 kk cukorral)
2,5 kk só
30 ml oliva olaj
1 pupos evőkanál burgonyapehely
Fél mokkás kanál aszkorbin sav
3 dkg szezámmag
2 kk őrölt piros –házi- paprika
Elkészitése:
Dagasztógéppel végeztem a dagasztást (de kenyérsütőben is elkészithető)
A dagasztó tálba öntöttem a 3 dl langyos vizet, az oliva olajat és a 2 nagy evőkanál joghurtot.
A digitális mérleg edényébe beleszitáltam a 70 dkg kenyérlisztet, hozzá adagoltam a burgonyapelyhet, a sót és az aszkorbin savat.
A szárazanyagokat egy kanállal összekevertem és a dagasztó tálba tett langyos víz és oliva olaj tetejére belekanalaztam, majd ennek tetejére a már –langyos tejben- felfuttatott élesztőt.
20 percet dagasztott a gép, Ekkor hozzáadtam a 3 dkg szezámmagot és még 5 percig tovább dagasztattam.
Dagasztás után a rugalmas tésztát kettévágtam. Egyik részét visszaraktam a dagasztó tálba és hozzáadtam a piros paprikát és addig dagasztott a gép, amig a paprika teljesen elkeveredett a tésztában és szép piros lett. (ez kb 5-8 perc)
Addig a tészta fehér részét kelesztőtálba tettem.
Először a fehér tésztát nyujtottam ki, majd (minden olalról) kb 1 cm-el kisebbre kinyujtottam a pirospaprikás tésztát is.
A kinyujtott fehér tésztára szépen ráhelyeztem a szintén kinyujtott piros tésztát és ugy tekertem fel, hogy kétharmad/egyharmad arányban szemben egymással álltak a tekerékek.
Kicsit hosszabbra sikerült kinyujtanom és összetekernem a tésztát, mint a jénai sütő, ezért a két végét aláhajtottam.
Sütőpapirral bélelt jénai sütőbe tettem és 60 percig kelesztettem, Sütés előtt a jénai felső tetejét belülről jócskán bespriccelem langyos vizzel.
A sütőt csak 8 percig melegitettem elő.
15 percig 220 fokon, majd további 50 percig 180 fokon szép pirosra megsütöttem.
Sütés után kivettem a jénaiból, rácsra helyeztem és hideg vizzel lespricceltem.
A sütés alatt a jénai teteje végig a kenyéren volt.
Folyamat:

egymásra fektetve a fehér és a piros tészta

jénaiba helyezve, hogy szépen keljen meg :)
itt látszik a kétharmad/egyharmad összetekerés és a két szélének a behajtása

kelés félidőben

Kisült és szépen látszanak a szezámmagok és a cserepek is

Ez egy isteni vacsora volt :)


4 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett! Gratulálok! Látod, nem is ördöngősség!

    VálaszTörlés
  2. Örültem is nagyon az ötletednek, s bizsergetett is egy jó ideig. Ugy látszik most jött el az ideje. Nem szégyen az ifjúságtól tanulni :)

    VálaszTörlés
  3. GYonyoru Viki!Biztos finom is;)

    VálaszTörlés
  4. Szia Edó! Nagyon örülök Neked, sokat szoktam olvasgatni az oldaladon. (Igen annyira fincsi volt, hogy ma ismétlés lett a vége) :), de az a tudás anyja :)

    VálaszTörlés