2017. október 10., kedd

Gombás csirke mell édes-savanyú mártással,


Ma nem igazán volt kedvem főzni, de miután túl vagyunk az ebéden, újra csak azt kell mondjam: megérte. 
Volt 2 vékonyka szelet csirke mell, nem tudtam mit kezdjek vele annyira kevésnek tűnt. Ez lett belőle.




Egy kicsi evőkanál mangalica (forró) zsíron átforgattam a csirke mell kockákat, kevés sóval, borssal, szerecsendióval (mindegyikből egy csipetnyi) ízesítettem, s 1 doboz gombát szórtam rá. Összekevertem, és (10 perc)  fedő alatt elkészült. 


Mielőtt a csirke mellet és a gombát elkészítettem volna, beraktam Ellába a rizst főni. (Most a Piroska dolgozott, de a másik sem unatkozott, mert ő főzte Robika kiskutyám ebédjét) 


A kuktához való adagoló poharat használtam.
2 ap (adagoló pohár) rizs
3,5 ap víz
1 dkg só
1 teáskanál mangalica zsír.

Rizsprogramra beállítva és 12 perc alatt elkészült a pörgős rizs



A főzési idő letelte után még nem vettem le a kukta fedelét, hogy a gőzben tovább puhuljon a rizs. Meg is hálálta :)  Apróra vágott petrezselyemzölddel elkevertem és lassan kezdtem tálalni. 


Először úgy gondoltam, hogy egy tavalyi szilva befőttet bontok ehhez a finom ebédhez, aztán jött a gondolat, hogy meg kellene kóstolni a nyár végén eltett édes-savanyú mártást! (Miután ezzel most próbálkoztam először, kicsit jobban dobogott a szívem, mint kellett volna, ugyanis nagyon szeretjük az édes-savanyú mártást, de eddig csak a boltit vettük.
Na ezután soha sem fogunk az üzletekben rákeresni a polcokon, mert ez a saját gyártmány annyira finom!


Nem mertem elsőnek feltenni ezt a fotót, mert bevallom őszintén, hogy ez az én saját "kis" adagom 💞💞💞💞💞💞 mert jaj de nagyon szeretem ezt az ételfajtát 😁😁😁😁


Nemhogy lehet, de biztos is, hogy ma már semmit sem kérek enni :)Talán, talán, majd holnap reggel valami diétásat :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése