2017. október 4., szerda

Gluténmentes Ropi Robika kiskutyámnak és nekem is

Október 4-e az Állatok Világnapja. 

(de a mindennapok törődése is nagyon fontos)! 
Azon túl, hogy nagyon szeretjük házi kedvencünket, messze menően törődnünk is kell velük. Főleg olyankor kíván ez még több  törődést, ha esetleg valami betegség éri, vagy netán - mint a mi kiskutyánk a Robika- ételallergiás lett. Nagyon sokáig kerestük, kutattuk azt az ételféleséget, amelyet megehet, amiben nincs glutén, nincs tej, tejtermék, viszont rengeteg zöldség, gyümölcs van. A napi étkezéséhez szükséges élelemere rá is találtunk. 11 éves a mi kiskuttyunk, de életében még egy darab száraz eledelt nem tudtunk megetetni vele. Most már egy éve, hogy váltottunk. (Nem eszi, hanem egyszerűen zabálja!!!)   Először amit választottunk nagyon szerette, viszont csirkér tartalmazott, amire sajnos későn jöttünk rá, de aztán a sok kutatás eredménye egy még jobb eledel lett. Ami nem más, mint a Platinum. Itt már csak arra kell vigyázni, nehogy felfalja azt az 5 kilót, ami egy-egy zsákban van, ugyanis a napi szükséglete -súlyát tekintve- 10-13 dkg lehet! 
Az élelemmel most már semmi problémánk, elmúltak a kételyeink, ezt fogja kapni, hiszen lassan a harmadik 5 kilót kell megvásároljuk.
Igen ám, de azért a mi Robikánk "követeli", szemeivel könyörög a mindennapi jutalom falatért, (amit a reggeli eü-i séta után kap)  de, és itt jö a DE ! Csirke nem lehet benne.! Ez viszont még a Platinumnál sincs, így jött az ötlet, hogy na majd akkor én..................... 
És jöttem én, elkészült, megsült, s ha nem vigyázok, akkor még magara is oda kell figyelni, nehogy elrágcsáljam a kutya elől :) Valóban nagyon finom. 



A ropi a fenti összetevőből áll:

Nagyjából tudom megadni az adatokat, de a tészta állagát elrontani nem lehet, mert én is addig-addig pótolgattam a Spáros Uniersal liszttel, amíg tökéletesen nyújtható, formázható lett!

Hozzávalók és elkészítés:

1 db tojás,
1 kisüveg vegyes zöldség, levével együtt (fele akkora, mint a fotón látható üveg)
1 mokkáskanál himalaya só
6 csík bacon szalonna, amit előtte apróra vágtam és egy serpenyőben kiolvasztottam

Elkészítés:

Egy tálba raktam a tojást, amit villával felvertem, hozzáadtam a megfőtt zöldségeket levével együtt  (nekem automatázott saját készítésű zöldségem van) sóztam, majd hozzáadtam az Express lisztkeveréket. Kevés vízzel pótoltam, (kb 1 dl) s így adagoltam hozzá kanalanként a Spar free from lisztet, kb 20 dkg.
A tésztát összegyújrtam, lisztezett szilikonos nyújtólapon 3-4 mm-re nyújtottam. A tészta tetejére rápakoltam a kiolvasztott, darabokra felvágott bacon szalonnát, a kicsi kisült zsirjával egütt. Egy evőkanál hátuljával elkentem a tészta tetején és egy kicsit "bele is maszíroztam" a tésztába. 

A tészta állanál lényeges, hogy könnyen nyújtható - inkább kissé ragacsos - legyen! De miután szinte semmi zsíradék nincs benne, ezért nem szabad kemény tésztát készíteni! Így is nagyon finom ropogós lett a kutya-ropi :) 



160 fokon  15 perc alatt készre sütöttem. :) Nem ennyi lett ám, csak annyira finomra sikerül, hogy én ezt vacsoráztam és a férjem is elcsipegetett pár rudat! 

Az első tepsin sülő jutalom falatok kissé rusztikusak, a másodiknál már rájöttem, hogy sodorni fogom és így majdnem ropi formájuk lett :)  A ropik oldalán itt-ott látható sötét folt nem égés, hanem ott bizony a bacon szalonnal bújt meg :) 





Ez a ma reggeli felvétel, mert tegnap elfelejtettem, vagyis nem jutott eszembe, hogy fotózzak. :) Nagyon jót mosolyogtunk, mert a reggeli eü-i séta utána hazaérve leül a konyhában a szőnyegre -így nem csúszkál a kis lába- és várja a minden napi jutalom falatot. (ami mától kezdve semmi csirkét, csakis finomságos zöldség, gyümölcsöket fog tartalmazni) Megkapta, s rohant be a szoba ajtóig, nehogy megegyük előle :) 

Annyira ízlik neki, hogy utána a szőnyeget is felporszívózza, egyetlen morzsát sem hagy maga után. Ezért aztán neki még az is megengedett, hogy ott egyen, ahol éppen neki tetszik. (Egyébként a szoba és a konyha közötti területen van az élelmiszer ellátója :) mert így akár a konyhában, akár a szobában vagyunk, lát bennünket! Mert Robikának még ez is nagyon fontos!!!! 






Viszont azt sem felejthetem el, hogy honnan jött az ötlet, amit most itt a poszt alatt megosztok, mert ezután következik ez az igazi sós keksz elkészítése! Csakhogy a kutyusunk ropijából kihagytam a margarint, a szódabikarbónát, és egy kicsit így átváltoztatva sütöttem meg neki. Ha el tudná mondani, vagy tudna számítógépet kezelni, akkor most itt vakkantgatna és dícsérné - mert hogy tényleg nagyon finom, és már nem is hiányzik neki a "bolti" nagyüzemi mindennel teli jutalom falat. Jó nekünk a minden mentes. Ugye Robika? :) 

S még csak annyit, hogy a következő adagban nem csak sárga és fehér répa lesz, hanem brokkoli és gyümölcsök is! 

És akkor jöjjön az a recept ami az ötletet adta. 
Ha megtalálom, hogy kitől származik, utólag pótolni fogom, mert óriási hálával tartozom érte! - és itt is köszönöm. 

- o - o - o - 


sós keksz
Megpróbáltam sikerült és nagyon jó állagú tésztát kaptam.
1 csomag Liga margarin ,
másfél teáskanál só,/izlés szerint/
2 tojás
mokkáskanál ütifűmaghéj beáztattva,kb1
5 dkg sajt/nálunk növényi/
3 púpozott e.k. Szafi express kelesztés nélküli lisztkeverék,és annyi
Spar free from liszt hogy gyúrható tésztát kapjunk /kb 15-20dkg ,
nem mértem/,
fél teáskanál szódabikarbóna.

Összekevertem a margarint a tojással sóval szódabikarbónával,hozzátettem a Szafi lisztet útifűmaghéjat összegyúrtam ,és a Spar lisztet folyamatosan adagolva gyúrtam hozzá .3-4mm vastagra nyújtottam derelyevágoval felkockáztam 160 fokon 10-15 perc alatt kész.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése