2017. október 27., péntek

Csemege uborka októberben

Soha nem gondoltam volna, hogy október végén csemege uborkát fogok üvegbe rakni, de ez most így sikerült. Ebben az évben nem tettem el egy üveggel sem, mert még két éves és még a tavalyi is ott volt a polcokon mindaddig, amíg a férjem azt hitte, hogy ezek az uborkák savanyúak. Na de amikor rájött, hogy ezek igazi csemegék, úgy elkezdte enni, hogy már alig maradt 4-5 üvegel. Na de a véletlenek nem véletlen vannak, s sikerült 10 kg uborkára - nem is akár milyenre - szert tenni, igy aztán megmentett engem attól, hogy hiányt érezzek egész télen. Én ugyanis imádom a csemege uborkát :) még akkor is, ha savanyúnak nevezzük! 



  Először a levet készítjük el. Amíg az uborkát üvegbe rakjuk,addig a só elolvad a lében.
  Ízlés szerint folyékony édesítőt adunk hozzá. Mindenki olyat, amilyet már megszokott.
   Azért nem írom, hogy mennyit, mert ezt mindenkinek szájíze szerint kell adagolnia.
  10 %-os ecetet használtam, vízhez viszonyítva literenként 2 dl-t.
  4 dkg sót tettem bele, (szintén a vízhez viszonyítva literenként)

  Elkavartam az egészet és hagytam, hogy olvadjon a só és kicsit érjenek össze az ízek is.

 10 kg uborka
  Az üveg aljára:
  üvegenként 2 kisebb vagy 1 db nagyobb babérlevél
  fél mokkáskanál mustármag,
  fél mokkáskanál koriander mag
  8-10 szem egész fekete bors
  kapor (piaci csomózott kaporból 1 szál/üvegl)

  Az üvegekbe, szép sorba beállítottam az uborkákat, az
  elkészített lével felöntöttem. A kupakokat az üvegre csavartam és mentek az automatába.
  90 fok és 30 perc.
  Ahogy a gép kikapcsolt, kiszedtem az üvegeket. 

kb
5 liter víz
10 dl 10 %-os ecet
45 dkg cukor (én cukor helyett folyékony édesítőt használtam) 
11 dkg só

Kóstolgattam, s nekem még egy kevés só és plusz 1 dl ecet is kellett! 



 Ennyire szép, apró, és nagyon friss uborkát egész nyáron nem is kaphattam volna. S az ára is nagyon kedvező volt (250 Ft/kg) 

2 megjegyzés:

  1. Meg lehet kérdezni, milyen géppel készült a "befőzés"?

    VálaszTörlés
  2. LIDL-ben vásárolt Silvercrest befőző automata.

    VálaszTörlés