2017. szeptember 23., szombat

Tökfőzelék csirkemellből készült kolbásszal

Csak, hogy hű legyek önmagamhoz. Tegnap azért csináltunk csirke mellből kolbászt, hogy ma ne üresen ehessük a tökfőzeléket  ☺☺☺☺☺☺☺☺
De ezek a csirke mellek úgyis szomorkodtak a fagyasztóban, akkor miért is ne lehetett volna belőlük egy finom kolbász, de itt most nem is a kolbász a fontos, vagy mégis? - na jó, hát akkor a tökfőzelék......

1 csomag fagyasztott gyalult tök
pár szál kapor
kevés édesítő
2 evőkanál gluténmentes liszt
kb 2 dl tej
3 kanál tejföl
tetszés és ízlés szerint ecet (nálam és saját részemre, almaecet)




Kevés vízben pár perc alatt roppanósra főztem a tököt a sóval, a kaporral.
A lisztet a tejjel kikevertem, hozzáadtam a tejfölt és behabartam a főzeléknek valót. Ízlés szerint ízesítettem. (Sajátomat kevés almaecettel)


S akkor a feltét mi is lehet? - nem más, mint a tegnapi csirkemellből készült kolbász, amit egy forrólevegős fritőzben -zsíradék nélkül- sütöttem meg.  Csakhogy minden a legegészségesebb legyen. 





A saját főzelékemre nem csurgattam a kolbász zsírból, mert én így natúran szeretem. 

S akkor bemutassam  a forró levegős fritőzt? -na jó, hát legyen! 




A megfizethetetlen konyhai kisegítő. 170 fokon 15 percig sült a kolbász. Nem ég oda,  nem reped szét a kolbász ruhája :) és még a kis maradék gombóc is egyben maradt sülés közben, s ami a legfontosabb, hogy ebben a sütőben mindent zsíradék nélkül lehet elkészíteni, s nekem ennél fontosabb nincs is.
Ezt most találtam ki, hogy a sütő edényébe teszek egy alu tálcát, így még a zsír sem fröcskölődik ki az edény belsejére. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése