2017. szeptember 14., csütörtök

Hagyma egész évre

Egész évre megoldva a hagymapucolás, s nem kell minden főzésnél -amihez hagyma kell- sírni! 👌


Vöröshagymát egy évben egyszer vásárolunk, így szeptember tájékán. Annyira jó dolog, hogy nem kell sokat sírni hagyma pucolás közben. Mi elég nagy mennyiséget elfogyasztunk, így meggodolandó, hogy minden nap, vagy egy évben egyszer hagymázunk :)  Általában 7-8 kg vöröshagymát rakok el üvegbe. Természetesen itt már a tisztított mennyiséget számolom. 
Előző este beáztatom a hagymákat és másnap csak kettévágom, leszedem a héját. Hogy miért kell beáztatni? azért, mert így nem csalogatja elő a könnyeim. 
A megtisztított hagymákat konyhai robotgépben összevágom. Kilónként 20 dkg parajdi sót adok hozzá. Összekeverem. Hagyom állni egy kicsit (fél óra is elég), hogy a só elolvadjon. 
Jól átkeverem és üvegbe rakom. Befőző fóliát csak azért raktam a lapkák alá, mert ezek a kedvenc üvegeim, és nem szeretném, hogy a só lemarja a belsejét. Egyébként semmi jelentősége. Ahogy megteltek az üvegek, be lehet rakni a kamra polcra. 


Főzésnél általában a hozzáadott hagyma sóssága miatt nem sózom az ételt, inkább közben megkóstolom. Van mikor kell pótolnom, de sokszor elég a hagyma sóssága. 


Összehasonlítva a jelenlegi és az egy évvel ezelőtt eltett hagymákat csak színében van kevés változás. Ízében, zamatában semmit sem változott. 

40 megjegyzés:

  1. Ez nagyon tetszik nekem. Mi is nagy hagymafogyasztók vagyunk! Egy ideje fokhagymát már teszek el így sósan. De erre még nem gondoltam. Tényleg eláll és nem lesz semmi szín, íz vagy egyéb problémája?! Ki kell próbálnom. Köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Horimarika! Nem kell félni tőle, semmi baja nem lesz. Némi kis barnulás, de csak nagyon kevés egy év alatt előfordul, persze ez nem jelent semmi hátrányt sem ízében, sem zamatában. Lefotóztam neked a tavalyról még megmaradt fél üvegnyit és az ideit egymás mellett. Be fogom majd ide szerkeszteni.

      Törlés
    2. Köszönöm a választ is és a képet is! Ki fogom próbálni... már gyűlnek az üres szép üvegek.

      Törlés
    3. Marika! Tökéletesen megfelelnek akár a nescaffes -műanyag tetős- üvegek is!

      Törlés
  2. Hát, mi ennek a sokszorosát fogyasztjuk egy év alatt, de üvegben még sosem tettem el. Ellenben fagyasztottam. Ősszel, miután kiszedjük a hagymát, mindig vannak oylan példányok, amelyek esetleg megsérültek, vagy picit hibásak, netalántán túl aprók ahhoz, hogy eltegyük friss felhasználásra, és ezeket szoktuk egyszerre meghámozni és összedarabolni. Zacskóba tettem, és a fagyasztóba. Mivel darabos, nem fagy túlságosan össze, annyit veszek ki belőle, amennyi éppen kell az ételhez. Mindenesetre, nagyon jó dolog, amikor szupergyorsan kell valamihez, és még hámozni, aprítani sem kell. Ki fogom próbálni ezt az üveges változatot is, ugyanis idén nem igazán van helyem ilyesmire a fagyasztóban. Köszi az ötletet.

    VálaszTörlés
  3. Editkém! Ez még nekünk is csak egy része, csak egyszerre ennyit csináltunk meg. Én évek óta így készítem és nincs gond, s valóban nem foglalja a sok helyet a fagyasztóban. S ha felbontok egy üveget még csak hűtőben sem kell tárolni.

    VálaszTörlés
  4. NAGYON JÓ DOLOG A FAGYAZSTÁS IS DE A PIROS PAPRIKÁT LEDARÁLJUK IGY RAKJUK EL

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biztos ide szántad az üzeneted, merthogy itt pirospaprikáról egy szó sem esik. Hagyma, és sóban eltéve. Azért köszönöm, hogy erre jártál :)

      Törlés
  5. 1 kg hagymára 20 dkg só szerintem nagyon sok. Illetve majd a fôzésnél fog zavarni, hogy túl sós lesz az étel a hagymától.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szép napot! Én foghagymát rakok el így. Első ránézésre brutál soknak tűnik a 20 dkg só, de próbálja csak ki nyugodtan. Ha bizalmatlan, akkor csak egy kisebb mennyiséggel próbálkozzon. Nálam bevált! Most már raktam el így medvehagymát is, mert kellett másnak a hely a hűtőben. Bátran ajánlom!

      Törlés
  6. Kedves ismeretlen! Neked is megér egy próbát. Amig nem próbáltad addig nem mondhatod, hogy sok. Én sok éve így készítem. Az biztos, hogy a főzésnél már nem használok sót vagy csak nagyon keveset. Köszönöm az észrevételed.

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm az ötletet. Kipróbàlom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Próbáld ki. Meglátod megéri, hogy egyszer dolgozol vele egy évben :) Sok sikert!

      Törlés
  8. Jó ötlet ki fogom próbálni

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Főleg, ha akciósan kapsz hagymát, vagy esetleg saját termésed van. Nagyon megéri. Mi fog kéznél van.

      Törlés
  9. Mindig kéznél van. Átír, s javitani nem enged.

    VálaszTörlés
  10. Éppen ma tettem így el hagymát. Már máskor is csináltam. A színe egy kicsit változott az idő folyamán, de az ízén semmit nem változtatott. Hogy ezt a szín változást kiküszöböljem egy kevés olajat öntöttem az üvegek tetejére. Remélem jó lesz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Zsuzsa! Igen, tökéletes lesz. Én tavaly próbálkoztam azzal, hogy a tetejére picike "C" vitamint (gyógyszertárban porban kaphatót) tettem. Az is megállta a helyét, és nem is lett savanyú. Gratulálok neked. Köszönöm, hogy ittjártál.

      Törlés
  11. Enged annyi levét, hogy nem kell rá semmi?

    VálaszTörlés
  12. Szuper ötlet,köszönöm!
    Kipróbálom biztosan
    Fokhagymát már többször tettem el sóban,abba pici citromsav is kerül és szép világos marad.
    Erre nem lehet jó?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Kedves Livia! Én még eddig nem próbáltam, de a citromsavnak az a szerepe, hogy "frissen" szép szinében maradjanak a eltett étkek. Nyugodtan teheted bele.

      Törlés
  13. Kedves Viki !
    Köszönöm szépen a gyors reagálást!
    Szép estét!

    VálaszTörlés
  14. Ki fogo. Próbálni... nagyon tetszik koszonom zsoka

    VálaszTörlés
  15. Köszönöm Zsóka! Sok sikert neked.

    VálaszTörlés
  16. Pont ilyen receptet kerestem, köszönöm szépen,így fogom eltenni.🙂

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia. Nem fogod megbánni. Mindig kéznél lesz, és sírni sem kell minden hagymapucolasnal. Köszönöm, hogy erre jártál.

      Törlés
    2. Köszönöm a receptet, biztosan megcsinálom!!! Én darált zöldséget rakok el soban a családom nagyon kedveli,ezt is fogja biztosan.

      Törlés
  17. Kedves Munyó! Biztosan mindenki értékelni fogja. Sok sikert nektek. Köszönöm, hogy erre jártál.

    VálaszTörlés
  18. Köszönöm szépen. Holnap fogom eltenni. 5 kg hagyma 1 kg tisztasó!

    VálaszTörlés
  19. Nagyon jó ötletnek látszik. Ki fogom próbálni. Fokhagymát úgy tettem el, hogy konyhai robotgéppel felaprított ám, összekeverte' olíva olajjal, majd csinos kis üvegekbe raktam. A tetejére kevés olajat tettem. Egyelőre nem változott a színűk. Nagyon jó volt " csak" elővenni, amikor szükség volt rá.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Névtelen! Nagyon örülök, hogy neked is tetszik az ötlet. A fokhagymát most már én is hasonló képpen rakom el. Régebben fagyasztóba raktam. Szuper volt, de most nincs helyem, igy maradt az üvegezés. (
      de, ha tartasz az elszineződéstől, akkor a darabolt anyagba tehetsz kevéske por alaku citromsavat, magyarul C vitamint. Nem fogja savanyitani)

      Törlés
    2. Kedves Viki! Bocsánat de a C vitamin aszkorbinsav,ami kapható a patikákban a citromsav pedig az élelmiszerboltokban.A receptedet köszönöm, ki fogom próbálni

      Törlés
  20. Valamit még elfelejtettem. Esetleg ha a fokhagymád szint változtatna, az zöld lesz, de ettől semmi baja. :)

    VálaszTörlés
  21. Szia sok mindent el rakok sóval gondoltam a hagymát is jó lenne is csak nem tudtam mennyi só kell . Nagyon meg örültem,hogy meg osztottad most már ez is fel kerül a polcra.Hálás köszönet neked.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Örültem, ha tudtam segiteni. Sok sikert kivánok neked! Ha esetleg tovább tart, mint egy év és elkezd picit sárgulni, ne ijedj meg, értékéből semmit sem veszit.

      Törlés
  22. NAGYON KLASSZ EZ A HAGYMAKRÉM. EL FOGOM KÉSZÍTENI. SAJNOS, A FAGYASZTÓSZEKRÉNYKÉM CSURIG VAN, DUPLA NAGYSÁGÚ KELLENE. MINDEN JÓT KÍVÁNOK. PÁNTI KLÁRA

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Klári! Örülök, hogy tetszik a hagyma tartósítás e formája. Meglatod, mennyire egyszeru és fontos, hogy mindig kéznél van.

      Törlés
    2. Fentebb olvastam a paprikát. Gondolom, nem azért írta mert eltévedt, hanem mert azt is így rakja el. Én is szoktam így sok mindent tartositani. Fokhagyma, vöröshagyma, darált kápia paprika. Vegyes zöldség. 😊

      Törlés
    3. Nem tévedtem el. Paprikát is szoktam ilyen formában elrakni. Kis üvegekbe, s picike csipőset is teszek bele. Ős "gyenge" Erős Pista nálunk. :)

      Törlés