2011. március 28., hétfő

Medvehagyma és a pulyka

Juhéééééé !!!! micsoda öröm...... Nem kell már azon gondolkodni hogyan is juthatunk hozzá a legfrissebb  medvehagymához. Főleg így nem, ha már a saját kis kertünkben kibírta ezt az óriási telet, minden egyes hagyma, amit egy évvel ezelőtt eldugdostunk kihajtott és már több levélben pompázik. Nap, mint nap lehet szedegetni és élvezettel fogyasztani.
Sok blogon olvastam, hogy nem lehet hozzájutni. Semmi mást nem tettem én sem, mint megvettem pár hagymát, eldugdostuk, és nagy izgalommal vártuk, hogy mi lesz. (mert azért mi messze vagyunk az igazi lelőhelyhez)
Ez lett ! A mi kertünk abszolut pihenőkertté van alakítva, ezért aztán nagy gondot is okozott annak a pár hagymának a helykeresés, de a hátsó keritésünk előtt végig tuják vannak, s a kerítés és a tujasor közé eldugdosott medvehagymák -még a kavicsos talaj ellenére is- csodálatosan érzik magukat.
Tehát: senki se riadjon vissza attól, hogy ne ültessen kiskertjébe, és nem ízlelheti  a finom fokhagyma illatát, mert igenis rácáfolt a medvehagyma. Megterem nálunk is.  




A hétvégi menűben -már nem is az első szedés- jócskán kivette részét ez a finomság. Annyira egyszerű ebéd készült, hogy én magam sem hittem el. Epegörcsök sokaságát leszámítva, a családnak enni kell ! (én most kimaradtam ebből)
Előnyben voltam, mert 4 db pulykaszárny közepet kicsontoztam, a húsokra pulykahús fűszerkeveréket szórtam és egy éjszakára a hűtőbe raktam.
Mivel a pulykaszárnyközépnek van egy jó kis kocsonyás része, ezért még az elkészítés is nagyon egyszerű. Ehhez az ételhez aztán tényleg nem kellett szinte semmi. (se só, se víz)

A  fűszerkeverékkel beszórt pulykaszárnyakat felkockáztam és egy teljesen üres lábasba  tettem. Fedőt rá és közepes erejű hőfokon szépen magától -néha egy-két keveréssel- elkezd puhulni, kis levet ereszteni, majd zsírjára sülni.
Amikor már zsirjára sült, nagyon apró csíkokra vágott medvehagymát rászórtam és szintén fedő alatt még kb 5 percig -legkisebb hőfokon- hagytam, hogy az ízek összeérjenek.

Az összes hozzávaló:
1 lábas - fedővel
4 db pulykaszárnyközép (de lehet bármilyen hús is)
fél tasak pulyka fűszerkeverék
8-10 levél medvehagyma.

Köretnek ízlés szerint ki mit szeret

Ebből készült az ebéd és állítólag -én ugyanis nem ettem belőle, egyéb okok miatt- isteni finom lett. Én csak leszedtem a medvehagymákat, és megfőztem az ebédet :)

23 megjegyzés:

  1. És hol vettél medvehagyma "hagymát"??

    VálaszTörlés
  2. Vikikém csodaszép a saját termesztésű medvehagymád. Micsoda nagy ötlet, köszönet érte!!! Hol vetted, mikor kell elduggatni???? Én is akarok!!!! Sőt még helyem is van hozzá bőven.

    Isteni finomságokkal találkoztam itt nálad, azok a gyönyörű füstölt húsok, azok a csodaformás baconös finomságok, na és a medvehagymás pulykáról már nem is beszélve.
    Na most az én epémnek is annyi!!!:))) Remélem a tied, ennyi gyógyszertől már kezd magához térni.(igaz ami nincs, hogy is térhetne magához????) Na jó nem vicceskedek, mert én is ebben a cipőben járok, tehát sorstársak vagyunk.

    VálaszTörlés
  3. Marcsi ! Neten rendeltem. Az a baj, hogy azóta már kicseréltem a gépem, és nem valószinü, hogy megvan a cimem, de ha ne adj isten rátalálnék, azonnal közlöm Veled. Ráérsz még vele ültetni, mert csak virágzás (április vége) után leht a hagymákat kihuzni és eldugdosni.

    VálaszTörlés
  4. Szia Gizusom ! Először is csak annyit, hogy levél megjött, majd megy a válasz is, csak akkora görcsökkel éltem le a hétvégét és még a mai napot is, hogy nem sok kedvem volt semmihez.

    A medvehagymát, amit irtam Marcsinak is, csak virágzás után lehet kihuzni, mármint a hagymáját és utána eldugdosni.
    Ez kb április közepe, vége felé lesz.
    Neten Vaterán rendeltem. De Neked is azt tudom mondani, hogy megpróbálom megszerezni a mail cimet, akitől én rendeltem.

    Vaterán vettem. ott fedeztem fel, de majd utána nézek Nektek.

    Vagy majd Nellikénket elküldkük medvehagyma hagymatúrára :) és küldjön Nektek egy pár hagymácskát :) :)


    Én 20 hagymát rendeltem, küldött a kis csajszi 25-öt és mind a 25 kibujt és gönyörűek.
    Na és ettől aztán még az epénknek sem lesz semmi baja.
    Tavaly én rengeteg medvehagymás tésztát gyúrtam, nyújtottam, vágtam. Még a gyerekeket is elláttam a zöld tésztákkal.

    Fagyasztóba is elraktam olyan sokat, hogy még mindig van 1-2 korong belőlük.
    Nem kell sokat rendelni, mert szaporodik.

    Az epénkkel meg nyugodtan viccelj, mert én sem tudnék másképp gondolkodni. Ezen már ugysem lehet változtatni, mert ha egyszer már nincs mit kiveni, akkor nincs. :) :) De csak mostanában hülyült meg tökéletesen. Mütét után pár évig semmi gondom nem volt vele.

    VálaszTörlés
  5. A medvehagyma elérhetősége a VATERÁN --- itt meg is vásárolható.
    S ha jól meg is nézitek, akkor az illető ellopta az én fotómat innen a blogról. A tájékoztatóban a kék szilikon muffinsütő formámban ott biggyeszkednek a turmixolt medvehagymák.

    Itt a link, vásároljatok, megéri. s olvassátok el, amit első felindulásomból az illető eladónak irtam.

    Most már késő, illetve nagyon hajnal van, de holnap visszatérek a VATERÁRA :)
    ------------------

    http://www.vatera.hu/item/view/index.php?cod=1447444318
    ------------------

    VálaszTörlés
  6. Egyik kedvencem a medvehagyma. Sajnos még nekem sincs. Én csak bioboltban jutok hozzá a szárított változathoz. Gondolom ég és föld a különbség. A recept viszont nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
  7. Vikikém!
    Tetszik a hozzávalók első hozzávalója!:-)
    Sajnos nem lehet medvehagymát szedni most, mert nagy sár van az erdőben, de már alig várom, hogy szedhessünk.
    Remélem már sokkal jobban vagy, használtak a gyógyszerek.
    Finomakat főztél megint!

    VálaszTörlés
  8. Az este amikor benéztem hozzád, az én gyógyszereimet véltem felfedezni az egyik fotódon!
    Szegénykém! Most hogy vagy?
    Bírod a szagokat? Engem ilyenkor minden zavar, még a férjem dezodorja is...
    Igyál sok teát!
    Azt kivánom gyógyulj meg hamarosan!

    VálaszTörlés
  9. Viki, most mikor viccelsz s mikor nem? tényleg behülyüshet műtét után évekkel a nem létező epe?
    rám is ez vár?
    akkor idejében még most össze kéne zabáljam magam a majdan tiltólistás cuccokból?
    (na jó, nem....de akkor is)

    VálaszTörlés
  10. :) Mi hétvégén megyünk szedni a Mecsekbe, de annyi a recept hozzá, el fogjuk hozni a fél állományt :)))

    VálaszTörlés
  11. Halkan merem csak megjegyezni, hogy nem vagyok a nagy medvehagyma-rajongó, de ezzel a pulykával szívesen megkóstolnám, nagyon jól néz ki!

    VálaszTörlés
  12. Vikuci,nagyon finomat készítettél,én még soha nem ettem még medvehagymát,de annyi fajta receptet látok most mindenhol,hogy ki kell már próbálni valamelyiket,milyen jó hogy megterem akár otthon a kertben is,na akkor én is azon leszek,hogy beszerezzek,magokat és ültetés lesz:-).
    Neked meg további jobbulást,olvastam szegénykém,hogy még mindig ki van a gyomrod,majd csak már túl leszel rajta,addig is vigyázz magadra!

    VálaszTörlés
  13. Ez aztán gusztusos! :) Nagyon ízlene, szívesen megenném, akár most :)

    Kérlek, nézz be hozzám! Vár egy jó szó ;)
    Köszönöm!

    VálaszTörlés
  14. Még sosem ettem medvehagymát, sőt itt nálunk fele még nem is láttam, de kipróbálnám.

    VálaszTörlés
  15. Szóval saját medvehagyma-lelőhelyed van? Ez igen! Nagyon finomat készítettél belőle.

    Szeretnék neked küldeni egy jó szót, mindazért a sok segítségért, és kedvességért, amit eddig tőled kaptam! :)

    VálaszTörlés
  16. Tőlem is kapsz "Egy jó szót"-mert nagyon megérdemled!:-),vagy már küldtem?Nem emlékszem!de akkor is megérdemled!:-)
    Nem értem mi történt,én már egyszer bejelöltelek,vagyis követőd lettem,erre nem találtam magam,így megint bejelöltelek:-)

    VálaszTörlés
  17. Húúú, hihetetlen, hogy epe nélkül is lehet ilyen vacakul az emberlánya???!!! Remélem kellemesebb napjaid lesznek, mostmár. :)

    Hoztam neked "egy jó szót", szeretném, ha hozzásegíteni a gyógyuláshoz. :) Még csak tegnap este óta kezdtem osztogatni a jó szót, Neked feltétlenül hozni akartam. :)

    VálaszTörlés
  18. Itt a délvidéken is van ám medvehagyma..igaz nem a kertünkben,de a környéken rengeteg!!!Nem tudok betelni az ízével.Medvehagymás pestot is készítettem és szinte mindenbe beleteszem...Sőt az utcánkban van egy méhész(interneten is megtalálható)aki medvehagyma mézet is árusít!!!

    VálaszTörlés
  19. Nagyon fincsi lehetett! :)
    Képzeld Viki, negyedig földik vagyunk, anyai nagyanyám is Szarvason született :)

    VálaszTörlés
  20. Viki drága, én is hoztam neked egy jó szót, nem kell vele semmit csinálnod, csak fogadd el tőlem:)
    http://katakonyha.blogspot.com/2011/03/egy-jo-szo.html

    VálaszTörlés
  21. Viki, igazán köszönöm a jó szót!

    VálaszTörlés
  22. Én még sosem ettem medvehagymát! :(
    Nagyon szépen köszönöm a "jó szót".
    Kedves vagy, hogy gondoltál rám. :)))

    VálaszTörlés