2011. március 28., hétfő

Kenyértészta mi lett belőled ? :)

Bolyongásaim alkalmával találtam a neten ezt a receptet, de akkor csak elmentettem a fotóját, mert a formázása nagyon megtetszett. Nem is gondoltam rá, hogy egyszer kenyértésztából elkészül. Vannak elképzeléseim vele más formában, más alaptésztával.
Viszont ha rábukkanok  arra az oldalra ahol találtam, akkor még be is fogom linkelni :)


Még a mult héten történt egyik napon, amikor kenyér (Bagett, zsömle) sütésnél kicsit soknak találtam a tésztát, s már ettünk volna valami mást is.
Egy egyszerű grahamlisztes kenyeret kevertem be, aminek a receptjét ITT olvashatjátok, s mielőtt megformáztam volna a bucikat, elvettem belőle 30 dkg-ot. Kinyújtottam, s 12 kockára (szerettem volna, de téglalap lett belőle) vágtam.



Minden egyes szeletre ráfektettem egy csík backon szalonnát, amit először kétfelé vágtam.


(Kicsit nagyobbra kellett volna nyújtanom a tésztát  -így utólag- vagy kisebbre vágni a szalonna szeleteket)


Sajtszeletelővel -hogy egészen halvány vékony szeletek legyenek, levágtam 12 fél szeletet és a szalonnák tetejére raktam, aztán feltekertem, mint egy aprócska bejglit. (Jó nagy kerek füstölt házi sajt volt)


Három helyen -jó éles késsel - bevágtam, hogy egyforma nagyságúak legyenek


aztán egy darabot teljesen leválasztottam, A kettes részt összehajtottam úgy, hogy a nyitott része legyen felül


Papírkapszlikkal kibéleltem a muffin sütőt és a kis tekercseket beleraktam. Előmelegített sütőben, 180 fokon kb 25-30 percig sült.


Ez "csak" egy próba volt, de ha már alkalmas leszek mindenre :) :) - akkor ugyanezt a verziót, csak nem kenyértésztából -bár ezzel is isteni finom volt- hanem egy kelt-tészta variációval újra megsütöm. Azt hiszem nem kell mondani, hogy  a 12 db kis akármit bereggeliztük, egy forró tea kíséretében. Az igazság az, hogy nem voltak ezek olyan óriási falatok, de nagyon ízletesek. El tudom képzelni kelt-tésztából akár sósan, akár édesen, más-más töltelékkel.  Biztos, hogy ez következik hamarosan................

17 megjegyzés:

  1. Hű az anyjáját nekije! :-))

    Nem csodálom, hogy ültő helyetekben lecsúszott a 12 darab!

    VálaszTörlés
  2. Viki, ez nagyon ötletes. Nagyon jól néznek ki. Bevállalnám mind a 12 darabot belőle. :))

    VálaszTörlés
  3. Ötletes! :) Hát még milyen finom lehet, nekem is lecsúszna egy hatos! :))))

    VálaszTörlés
  4. Nagyon tetszik a blogod, ezért adnék Neked "Egy jó szót".
    További infó: http://eszterszappan.blogspot.com/2011/03/egy-jo-szo-jatek.html

    VálaszTörlés
  5. Finom lehet nagyon! Guszta is!:)

    VálaszTörlés
  6. Chef Viki ! Igy járnak a mohók, meg ha fincsi, amit megesznek :)

    VálaszTörlés
  7. Nea ! Azt elhiszem. De ki fogom próbálni egyszerü kelt tésztával, húúúú micsoda csoda lenne :)

    VálaszTörlés
  8. Egycsipet ! Legközelebb felezünk :)

    VálaszTörlés
  9. Angéla, Köszönöm szépen nagyon kedves vagy. :))Gyüktögetem Őket :)

    VálaszTörlés
  10. Marym! Jó is volt bizony ! Na de majd a következő :))

    VálaszTörlés
  11. 4Gyerek! gondold tovább, egy jó kis foszlós tésztából úgy húsvét tájékára. Baráti jobbnak, meg ámulásnak :)

    Görcsölök itt kegyetlenül, és ez a béna agyam, mindig csak a kajára gondol, ahelyett, hogy egész nap csak a mamára gondolna :)

    VálaszTörlés
  12. Micsoda jó dolog sült ki ebből a kenyértésztából! Csak finom lehetett!

    VálaszTörlés
  13. Ez volt a muffin recept? Nagyon szépek lettek, mutatósak, és az a bacon bennük...

    VálaszTörlés