2011. január 7., péntek

Hamis lebbencsleves - és amit meg kell még mutatnom :)


Hogy mitől is hamis??? -- hát attól, hogy egyszerüen napok óta szeretnék lebbencslevest enni, de mire odakerült a sor, hogy elkészüljön, kiderült, hogy nincs itthon lebbencs. Na de azért sem adtam fel !!!  Csakazért is lebbencslevest fogok enni és kész !!
Volt itthon nagykocka tésztám és ez került a levesbe, de cseppet sem rontott a leves állagán és ízén :))

Hozzávalók és elkészítés:
Parányi olajon egy maréknyi kockatésztát világos színüre megpirítottam, félrehuztam és sorban adtam hozzá a következőket:
1 teáskanál piros házi füszerpaprika, kb fél liter víz amivel felengedtem és ujra visszaraktam a tűzhelyre. (majd amikor minden belevaló már a lábasban volt, akkor még öntöttem rá vizet)
só - bors - 2 gerezd fokhagyma, mokkáskanál köménymag,
2 megtisztított, apró kockára vágott burgonya,
2 evőkanál  ételízesítő, amely sem sót, sem ízfokozókat nem tartalmaz. Egyszerüen a zöldségek apróra darabokra vannak szárítva és így üvegberakva.
1 egész vöröshagyma (amit aztán a főzés után kihalásztan a levesből),
Újra forrástól (na persze nem kell, hogy forrjon, cssak jó meleg legyen a fedő alatt) számítva kb 20 perc alatt el is készült, s végre ettem egy igazi kis lebbencslevest, még akkor is, ha egy kicsit hamiskás volt :)



S akkor az isteni finom mindennapi graham kenyerünk, amin még én is csodálkoztam, hogy mekkora lett mindabból a 60 dkg lisztből és a kevéske kis hozzávalókból.!
Természetesen azóta már rájöttem és megfejtettem mitől és miért is lett ekkora.
A kenyérhez való kovászt még este, kb 10-11 óra körül kivettem a hütőszekrényből és a konyhapulton pihent egészen reggelig. Addig, amíg hozzáfogtam a kenyér összeállításához. A kovász ennyi idő alatt a meleg konyhában majdnem forrpontra került (olyan jó kis buborékos) és olyan savanyú volt, hogy majdnem elviselhetetlen. (a kenyér ízén viszont nem érezhető ez a savanykás íz. Ez a kovász kifejezetten jót tesz a kenyértésztának)
Ezt már nem először tapasztalom, de csak most írom le, mert most már tuti, hogy az élesztő nélküli kovász tette ezt a csodát, s főleg azt, hogy több órán keresztűl, azaz egy egész éjszaka kinn volt a meleg konyhában.  



A kenyér ropogós héja, és belső laza szerkezete valami fenomenális !!!!

15 megjegyzés:

  1. Viki, olyan csodás kenyereket sütsz!! Nekem még soha nem lett ilyen szép a héja!

    VálaszTörlés
  2. Viki, csak elkészült a leves,és a gyönyörűséges kenyered is:-)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon tetszik a hamis lebbencs és a kenyérkéd is! Guszták nagyon! :)

    VálaszTörlés
  4. Nem is tudom mit kostoljak először meg ezt a finom levest, vagy a kenyeret.Mind a kettő kaccsingat...
    Viki! Szinte érzem a frissen sült kenyered illatát.

    VálaszTörlés
  5. Hüha, én sem tudnám mihez kapjak elsőre. Ez a kenyér díjnyertes. Hogy csinálod? Mármint miben sütöd ki és a kovászon kívül, meg a szereteten kívül mi a titka?

    VálaszTörlés
  6. Viki, légyszi röptess egy ilyen kenyeret hozzánk is, rögtön a lebbencsleves után:)

    VálaszTörlés
  7. A kenyered egy pékmester megirigyelhetné, meseszép!

    VálaszTörlés
  8. A leves finom lehetett, a kenyered pedig tökéletes! Bár ezen nálad már szinte meg sem lepődök! :))

    Megírnád, hol találom ennek a kovásznak és graham kenyérnek a receptjét? Holnap úgyis kenyeret sütök, kipróbálnám.

    VálaszTörlés
  9. Lebbencslevest talán életemben egyszer ettem :, így ideje újra kipróbálnom
    Viszont a kenyér maga a tökély

    VálaszTörlés
  10. Én is ezer és egy éve ennék lebbencs levest!

    VálaszTörlés
  11. Hű,ez a kenyér,ezigengyönyörűű!:))

    VálaszTörlés
  12. Thrini! Köszönöm szépen. Vajon miért nem ? Egyébként az én kenyereim is azóta ilyen szépek, amióta nem "babusgatom" őket.

    Ditta! El biza, óóóóó de jól is esett :)))

    Mary! Neked is nagyon szépen köszönöom. Emlékszel, amikor még "irigykedtem" a kenyereidre ? :)))


    Juci ! Hát én nem is tudom, mindegyik finom volt, de az illata tényleg varázslatos.

    VálaszTörlés
  13. Ginkó! Nagyon köszönöm. Ez a kenyér a világ legegyszerübb graham kenyere, és még csak dédelgetést sem kap. Ezeket újabban jénaiban sütöm, de készült nem oly régen formában is.

    Ginkó! itt hosszu lenne leírni, de éppen most vettem ki a sütőből a legújabb ugyanilyn kenyeret, egyik nap felteszem és szép sorjában leírok mindent. Nincs benne semmi csodabogár :)))))

    VálaszTörlés
  14. Kata !Erről már lekéstünk, de éppen most vettem ki egy mégszebbet. Ha gondolod ? nyisd a nagykaput :)))

    Erinacea !! ÓÓÓÓÓ ez aztán a nagy dícséret. Be is zsebelem azonnal. Köszönöm Neked.

    Szemi! Neked is nagyon köszönöm.
    S ugyanazt irom Neked is, mint Ginkónak, hogy most vettem ki az előbb egy még szebb graham kenyeret lefotózom és holnap felteszem a kovásszal együtt.

    VálaszTörlés
  15. Bianka! hajrá!!

    Szandra ! Te is :)))))

    Brigitta! köszönöm Neked is.

    VálaszTörlés