2011. január 12., szerda

Töltött krumpli



Majdnem rakottkrumpli lett, de menet közben megváltozott a helyzet. Én ugyanis a rakottkrumplit irtózatosan sok tojással és kolbász nélkül szeretem, na de most éppen hatan ettük, hát nem tehetem meg ilyenkor, hogy csak magamra gondolok :)) Még este megfőztem héjában 7 db nagyobb krumplit és 5 db tojást. Ez volt a kiinduló pont.


Hozzávalók és elkészítés:

7 db nagyobb (lehetőleg egyforma) krumpli, amit jó sós vízben, héjában megfőztem
5 db tojás - ezeket is megfőztem.

A tojásokat és a krumplit meghámoztam.  Karalábé vájóval kiszedtem a krumplik közepét, jó mélyen kikapartam. A kis golyókat félretettem köretnek.

Késes robotgépbe raktam a következőket.
5 db főttojás - kb 30 dkg lecsókolbász, kevés só, 1 teáskanál lestyán, egy kevéske citrombors, kb 4-5 dkg füstölt reszelt sajt és 3 kanál majonéz.
Mindezeket jó pépessé összezúztam, s kiskanállal a krumplikba betöltöttem.
Kivajazott kacsasütőbe  leraktam az egészet.



A kis krumpli gömböcskékkel kibéleltem a krumplik közötti helyeket. A töltöttkrumplik tetejére 1 szelet bacon szalonnát raktam.



 1 nagy pohár (450 gr) tejfölbe belekevertem 20 dkg reszelt sajtot és ezzel borítottam a tetejét úgy, hogy a baconszalonnák kimaradjanak.
Előmelegített sütőben csak addig sütöttem, amig a sajtos tejföl összeolvad a krumplikkal és a bacon szépen rápirul a tetejére. Ez kb 25 perc volt.

13 megjegyzés:

  1. Viki nagyon gusztát csináltál,nagyon tetszik ez a verzió,nálam is rakott krumplinak indult ma a nap az is lett belőle :-))

    VálaszTörlés
  2. Ditta ! Ami azt illeti nem sok különbség va a kettő között, de ez azért finomabb volt. A legkisebb unokám imádja a lecsókolbászt (én meg egyáltalán nem), s igy tüntettem el, hogy ne lássam, de az íze feledtetett mindent. :)))

    VálaszTörlés
  3. Látom Nálad már megjött a tavasz!
    Nagyon szép a kép.
    A krumpli pedig nagyon étvágygerjesztő!

    VálaszTörlés
  4. Juci! Köszönöm. Kénytelen voltam előrehozni egy kicsit a tavaszt, mert már nagyon unom a szürkeséget :)))))

    VálaszTörlés
  5. Húúú, Viki ez valami fenséges finom lehet. Szeretem a rakott krumplit, de ez tuti finomabb annál.

    Jó lenne már ilyen szép virágzó faágat látni, nagyon szép!!!

    VálaszTörlés
  6. Csodás lett Viki! Jó ötlet nagyon!:)

    VálaszTörlés
  7. Viki!
    Nagyszerű ötlet, nagyon ínycsiklandozó!

    VálaszTörlés
  8. Gizi ! szerintem nem macerásabb, mint a rakottkrumpli, de tényleg sokkal finomabb. Ajánlom. Csak a fotózással ne járj úgy, mint én! Magamnak tálaltam utoljára, gondoltam akkor már szépen ki tudom venni a megmaradt krumplit, hát nem lecsúszott a lapátról :-))))) no mindegy, az íze ugyanolyan isteni volt :))

    VálaszTörlés
  9. Erinacea ! Köszi :))

    Mary ! Neked is köszi, tényleg kell egy kis változatosság. :)))

    VálaszTörlés
  10. Gesztenye ! Köszíííí :)))))

    VálaszTörlés
  11. Merénylet így vacsora után!!De hát miért nézelődök ilyen későn mások konyhájában!!??

    Nagyon guszta!!Felkerült a "sürgős"listámra.

    VálaszTörlés