2013. március 24., vasárnap

Volt egy március 15-e

Volt egyszer egy március 15-e, nem is olyan régen. Nekem a március 15-ék mindíg ünnepnek számítottak, de valahogy sohasem a számomra jelentős nap jutott eszembe. (ez a nap ugyanis a születésnapom.) Ezen  a napon, mindíg a kokárdáról, a nemzetiszínű zászlóról, az 1848-as szabadságharcról, Petőfiről, s még sorolhatnám miről is emlékeztünk.  2013. március 15-e most mégsem ezekről szólt az egész országban. Inkább szóltak a hírek az országot beterítő hófúvásokról, az elzárt területekről, az utakon fagyoskodókról, s egyáltalán az egész ország hóhelyzetéről.
Nem volt ez nálunk sem másképp, de nem is nagyon ünnepeltünk, inkább szolidaritásból mi sem tartottunk "nagy születésnapi bulit", csak szerényen elhalasztottuk még a családi összejövetelt is hétvégére.

 
2013. március 15-én erre ébredtünk, de egész nap ilyen hóesésben, s óriási hólapátolásban volt részünk.
 
 
Március 17-én, amikor már az országban is kezdett oldódni a vészhelyzet, mi is már csak gyönyörködtünk a nagy hóban, s leültünk a családi asztal mellé és elfogyasztottuk hétvégére szánt ebédünket.
 
 
Meglepetésben azért még így is volt részünk. A fenti tortát Kriszta lányunktól kaptam, aki életében először próbálkozott a fondant bevonattal, ami azt hiszem -mint első munkája- meg is dícsérendő. El is mondta, mennyit izgult, dolgozott vele. Nekem óriási örömet szerzett már azzal is, hogy egyáltalán hozzáfogott, mert előtte mindíg azt mondta, hogy Ő ilyet nem biztos, hogy meg tudna csinálni. Köszönöm kislányom ! - nagyon jól esett ! - a torta pedig -mint első munkád- nagyon finom volt.
 
 

Azért február végén, március elején még arra gondoltunk, hogy no majd 15-én -mert bíztunk benne, hogy addigra csodásan kisüt a nap - nagykanállal fogunk enni, azaz: terveztünk egy grill partit, mint első tavaszi kerti megmozdulást. Fel is készültünk rá. Így aztán a 32 db csirkeszárny -majdnem egészében kicsontozva - egy csodálatos pácba került és várt jó sorára, no meg a jó időre.
 
Kicsit én is elszámoltam az időt, s nagyon hamar bepácoltam a húsokat, de mint tudjuk annál finomabb, minél hosszabb ideig pácolódik.

 
No ezeknek a csirkeszárnyaknak bőven volt idejük a pácban maradni. Oly annyira, hogy egy hét után beraktam dobozostúl, mindenestűl a fagyasztóba, hogy amikor eljön az ideje, akkor majd kivesszük, grillezzük és fogyasztjuk.

 
A kora tavaszi idő aztán áthajlott egészen kemény zord téli időbe, így aztán a mi pácolt csirkeszárnyaink egy óriási pataki tálban a sütőben sültek készre. (Azt hiszem, ezt senki sem bánta meg.)

 
Mai napig is emlegetjük az elhalasztott születésnapot, a degeszre pakolt pocakokat, és azt is, hogy az ebéd elfogyasztása után az egész család csak másnap volt képes valamit is enni :)

 
De hogy én sem maradjak le a sütemény készítéséről, egy egyszerű epres krémes készült erre a napra.

 
Az epreskrémes alapja a kókuszkocka  mézes tésztája, amit már nagyon sokszor elkészítettem, s fel is váltottam vele a piskótát. Nekünk ez a mézes tészta sokkal jobban bejön.

 
A tészta tetejére rakott eprekre vanília krém került. A még betervezett tejszínhab borítás már elmaradt, mert addigra  a család nem nagyon tudott mit kezdeni a tele gyomrokkal. Azt hittük, hogy már senki sem fog tudni süteményt fogyasztani, de ez az óriási dupla adag epreskrémes 80 %-a elfogyott, olyan hamar, hogy arra nem volt idő, hogy egy szeletet lefotózzunk. Persze nem is erre gondolt senki. Mindenki csak evett, evett, s alíg tudta abbahagyni.



A nap kiemelkedő fénypontjának azért én mégis ezt a fondant-al bevont süteményt tartottam, mert Kriszta lányom nagyon megküzdött azért, hogy ezt bevállalja.
 
Ha rosszul is kezdődött ez a március 15-e, annál jobban végződött. Az ételsorral mindenki elégedett volt, s még a mai napig is emlegetjük az utána következő egy napos "éhségsztrájk"-ot :)
 
Minden jó, ha jó a vége, mi ebben az évben is  -ha nem is március 15-én, de - megünnepeltük a születésnapomat :)

13 megjegyzés:

  1. Isten éltessen sokáig így utólag is!!!! :) Nagyon szép tortát kaptál, a szárnyacskák és a süti is nagyon finom lehetett! Szeretem az ilyen nagy családi "zabálásokat". :) A kutyusotok pedig nagyon kis helyes! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ditti, isten bizony itt válaszoltam Neked, de úgy látszik nem akart engedelmeskedni :)

      Törlés
  2. Viki, nagyon boldog születésnapot kívánok utólag is. Gyönyörű tortát kaptál, és csodás volt az elhalasztott ünnepi ebéd!!
    Valóban más volt az idei március 15, mint az ezt megelőzők. Én is tettem fel 2 évvel ezelőtti képet, amin Nagypapi meg Tomikánk a kertben alszik pólóban-rövidnadrágban.
    Sajna azóta is egyre jönnek a havas meglepetések. Remélem a húsvéti nyúl nem hóban fog dideregni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Marcsi ! Köszönöm szépen, nagyon aranyos vagy. Akár húsvétra is elhalaszthattuk volna, mert most még nagyobb a hó. Én is néha elmesélem a gyerekeknek a mi gyerekkori március 15-énket, hát akkor más volt a helyzet .

      Törlés
  3. Utólag is nagyon boldog születésnapot kívánok! Lányod tortája nagyon szép és igazán guszta a csirkeszárny is. Nekem a legcsalogatóbb mégis a sült krumpli :P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Titanilla, köszönöm szépen! Megsúgom neked, hogy én is a sültkrumpliból ettem legtöbbet :) de a csirkeszárnyak azok valami eszméletlen finomak voltak.

      Törlés
  4. Viki sok boldog születésnapot kívánok, inkább napsütéseseket, mint havasokat!
    Remek volt az ünnepi menűsor, a lányod tortája pedig nagyon szép lett, főleg első próbálkozásnak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Marisz, köszönöm szépen Neked is a köszöntést. Hát ami azt illeti, tényleg első próbálkozása volt, elmesélte, hogy meg is szenvedett vele, de nekem többet ért, mintha akármilyen ajándékot hozott volna. Ebben benne volt a munkája, s minden szeretete.

      Törlés
  5. Isten éltessen utólag is:) Hát nem mondjam, meg is éheztem az ételsor láttán:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katikám, Neked is nagon szépen köszönöm a köszöntést. Azt meghiszem, hogy megéheztél. S ha elmondom, hogy ez 32 db kicsontozott csirkeszárny volt és hatan voltunk rá. A maradék talán 3-4 db volt. Én kb 2 db-ot tudtam megenni, de úgy állt fel mindenki az asztaltól, hogy kipukkadásig ette magát. Nem is vacsorázott senki semmit az nap este :)

      Törlés
  6. Megjött az éhen és kórász is! Ugyan én is utólag, de boldog szülinapot kívánok. A halászlének való, hogy bírja a tóban? Mert engem megvesz lassan isten hidege, pedig már pecázni kellene ilyenkor.
    Az ételsorhoz meg csak egy nagy gratula. Egyrészt jól néz ki, másrészt meg? Kezdeném enni az első képtől az utolsóig. Hűűűűűűűűűűűűűűűűűűű...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csavi ! már vártalak :) Neked is köszönöm, hogy eszedbe jutottam :) :) A halászlének valók még bírják a telet, de újra befagyott a tó teteje. Szerencsére már vagy három hete elkezdtünk etetni. Most egy ideig megint kibírják.
      Az ételsorból meg csipegess kedvedre, ez így utólagosan már nem hízlal :)

      Törlés
  7. Ditt, Köszönöm szépen. Köszönjük az elismerő szavakat. Nálunk minden vasárnap ilyen nagy családi "zabálás" van. Hétközben mindenki rohan és dolgozik, de a vasárnap az az együttlét és az együtt evésé a fő szerep. Hála az égnek a gyerekeink mindent nagyon-nagyon szeretnek és egyáltalán nem válogatnak.
    Robikának (kutyikámnak) adok a nevedben egy simit :)

    VálaszTörlés