2013. március 9., szombat

Spagetti kicsit másképp

Spagetti, nem éppen úgy, ahogy általában megszoktuk. Maradékfelhasználás a hűtőből, s ebből lett egy finom egytál étel. Már megint brokkoli krémlevesnek indult volna a mai ebéd -ugyanúgy, mint már napokkal ezelőtt, - de ma megláttam Katánál a brokkolis szélesmetéltet, s arra gondoltam mi lenne, ha elkészíteném. Igaz, hogy sok mindenben eltér a két recept, de az ötlet nagyon jól jött.
 
S akkor, ahogy én készítettem:
 
Hozzávalók -minden, ami éppen a hűtőszekrényben most fölslegesnek látszik, s egy önálló ételhez sem elegendő)
Először is, amiből összejött ez a 3 személynek elegendő étel:
 
10 dkg házi húsos (kolozsvári) szalonna
1 fej édes hagyma
3 cikk tisztított fokhagyma
fél marék fagyasztott gombaszeletek
20 dkg szendvicssonka (olyan ízetlen, hogy nem tudtuk elfogyasztani, de így felhasználva nagyon jó)
1 púpos teáskanál Édes-Anna
2 dl tejszín (habtejszín)
 
20 dkg spagetti
 
A spagettit sós, kissé olajos vízben feltettem főni. S amíg a tészta megfőtt, addig a rávaló is elkészült.
 
 
10 dkg húsos házi szalonnát vékony szeletekre vágtam, s kiolvasztottam, majd kiszedtem egy kistányérra.
1 db édes hagymát (olyan halvány lila színű és nem piszkálja az epénket) apróra felkockáztam, s a szalonna zsírján megpuhítottam.
Fagyasztott gombaszeletekből pár darabot összevágtam, hozzáadtam. 3 cikk fokhagymát is belereszeltem. A gombaszeletek egy kis levet eresztettek, s ebben jócskán megpuhult a hagyma, majd hozzáadtam a kockára vágott uzsonnasonkát. Kevés ideig kevergettem és rátettem az Édes-Annát (ettől lett ilyen szép piros a spagetti)
Amikor már szépen összepárolódtak a serpenyőben lévő hozzávalók, akkor ráöntöttem 2 dl habtejszínt, s ezzel kevergetve szépen besűrítettem. Sózni nem kellett, mert a szalonna kisűlt zsírja elegendő sósságot adott, s az Édes-Anna is besegített.  Egyéb fűszert nem adtam hozzá.
 
 
Közben a brokkolit rózsáira szedtem és egy -arra alkalmas- tupperes edényben, mikróban puhára pároltam (4 perc alatt).
 
A tészta kifőtt, leszűrtem, beleforgattam a sonkás, gombás, tejszínes masszába. Tányérra raktam, s a kisült kolozsvári szalonna szeletkékkel megpakoltam, majd a tetejére tettem a brokkoli rózsákat.
 
Ez az étel is a 30 perces elkészülési kategóriába tartozik. Nagyon egyszerű, de nagyon finom lett.

9 megjegyzés:

  1. Jól néz ki és biztos, hogy finom, de az a kaja amivel a világból is ki lehetne zavarni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mivel Csavi ! ? A spagettivel, vagy a brokkolival ? majd írd meg és ezután nem főzök ilyet :)

      Törlés
    2. Na kérem szépen hogyan is vagyunk itt ? Mit keres itt azuram? Engem meg egyszer ez a gugli fog meghülyíteni :)

      Viki voltam, de hogyaz előbb hogy került ide a Laci? azt nem tudom. Mindegy is, Ő is evett belőle, s neki legalább ízlett :)

      Törlés
  2. A spagettivel! A brokkolit azt szeretem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csavi ! Megnyugodhatsz: az utolsó csomag spagetti volt itthon :)

      Törlés
  3. "Na kérem szépen hogyan is vagyunk itt ? Mit keres itt azuram? Engem meg egyszer ez a gugli fog meghülyíteni :) "!- Hogy, hogy hogy kerül ide?! Szabad neki is nem?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ÓÓÓÓ persze, hogy szabad, nem is erről van szó, hanem a bibije az egésznek, hogy én írtam, én voltam bejelentkezve :(
      S az előbb amikor válaszoltam a spagetti bajodra, akkor is a Laci Gmail-ja állt itt előttem, holott nincs is bejelentkezve.
      .......de még szerencse, hogy nem innen értesül, hogy mi lesz a mindennapi kaja :)

      Törlés
  4. Receita deliciosa! Gosto de espaguete e também de brócolis.
    :-)
    Viki, um abraço para você

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ow mas bom, as crianças como o espaguete muito em nós e toda a comida que se faz com o espaguete. :-)
      Soli! um abraço parágrafo você

      Törlés