2013. március 26., kedd

Gyors lángos

Tessék mondani, kötelező naponta minden délben főtt ételt fogyasztani? - mert nálunk eddig mindíg így működött a dolog, de már annyira elegünk van a főzött ételekből, ebédekből, hogy kitaláltam: lángos lesz. Lett is. Mégpedig egy nagyon egyszerű, gyors eljárással.
Összesen 7 db lángos sült. Na ebből kettőt-kettőt elfogyasztottunk egy jó nagy pohár frissen centrifugált gyümölcslével. A megmaradt 3 db lángos az  én esti vacsorám,  és a másnapi  reggelim. Még el tudtam volna viselni a következő nap is :)

 
Hozzávalók 7 db nem éppen kicsi lángoshoz
 
3 dl langyos kézmeleg víz
2 tk. cukor
2 dkg friss élesztő
1 ek só,
40 dkg BL 80-as liszt
10 dkg graham liszt
1 dl olaj
A sütéshez bő, tűzforró olaj
 
Elkészítése:
 
Egy tálba öntjük a langyos vizet, belekeverjük a cukrot és az élesztőt is belemorzsoljuk. Pár percig hagyjuk az élesztőt a langyos vízben feloldódni. Amikor az élesztő felfutott, hozzáadjuk a sót. (Azért most adjuk hozzá a sót, mert így a tészta nem tud olyan hamar felfutni)
Hozzákadjuk a lisztet és egy laza szerekeztű tésztát keverünk belőle (én dagasztógéppel). Amikor a gép végzett, egy konyharuhával letakarjuk és kb 20 percig hagyjuk kelni. 20 perc után a tésztát körbe locsoljuk az 1 dl olajjal és még az aljára is alányomkodjuk az olajat. Ez azért jó, mert így a tésztánk nem lesz olyan ragacsos.  Újra letakarjuk és egy 5 percet megint kelesztjük. Ezután az egész tésztát 7 adagra elosztjuk, olajjal kikent tálcára rakjuk és még 5-10 percig hagyjuk pihenni.
Az olajat közben felmelegítjük. Nagyon fontos, hogy az olaj tűzforró legyen, mert így nem fogja magába szívni a tészta.  Mindkét oldalát 1-1 percig sütjük. Kéztörlő papírral bélelt tálcára rakjuk, hogy az a kevéske kis olaj is lecsurogjon róla.
 

 
Én kifejezetten csak az üres lángost szeretem, míg a férjem és a családom többi tagja sajtosan, tejfölösen fogyasztja.
Amikor az elmúlt vasárnap a gyerekeknek említettem, hogy egyik napon mit ebédeltünk, közfelkiálltással egyhangúlag megszavazták, hogy a jövő hétvégén lángosos vasárnap legyen :)

9 megjegyzés:

  1. Szoktam ebédre én is lángos készíteni, általában szombatonként! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Farci :) azt hiszem én is be fogom vezetni. Főleg, hogy én bármikor meg tudnám enni :)

      Törlés
  2. De szeretem! :) hát még, ha gyorsan készül!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vicuska! Én is, ill. mi is nagyon! S tényleg gyorsan készül.

      Törlés
  3. Egyik kedvencem. Csodásan néznek ki a lángosaid. Én is megeszem másnap is, nemcsak frissen. És én is csak sóval, esetleg kis fokhagymával.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Marcsi ! Nekem is kedvencem lett. Most először próbáltam ki graham liszttel és talán még finomabb, mint simával. Én hosszú évtizedekig nem ettem, mert beepéztem tőle, még műtét után is, de most már talán kb egy éve eléggé erőteljesen ráálltam :) remélem az így is marad.

      Törlés
  4. Szia! A nyers tésztát lehet hűtőben tárolni? Szeretném most megcsinalni, mert nagyon megkivantam, de a párom, csak éjszaka jön haza, szóval a masik felét, akkorra tervezném. Köszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia ! Ez tényleg szerencse, hogy éppen -véletlenül- a gép előtt ültem és jött az értesítés. A nyers tésztát tedd be egy jó nagy nejlon zacskóba és rakhatod hűtőbe. Sütés előtt minimum 20 perccel előtte vedd ki. Tedd fel az olajat melegedni. Amíg melegszik az olaj, addig a lángosokat olajos kézzel széthúzod, majd a jó meleg (nem tűzforró) olajban kisütöd. Papír kéztörlőn lecsurgatod.

      Törlés