2010. május 12., szerda

Sült oldalas

Ma egy igazán nagyon egyszerü ebédet készítettem. Igyekeztem úgy összeállítani, hogy csak pár percet kelljen vele foglalkozni, s utána már csak tálalás és fogyasztás. S ami még nagyon fontos szempont volt, hogy ha lehet: füszermentes legyen.
Ez nem volt más, mint egy kacsasütőben sült oldalas, négybe vágott burgonyával, - hús kevés zsírjában sütve.
A hozzávalók nem más, mint
4 db oldalas,
2 db közepes burgonya,
só,
fehérbors,
2 nagy fej lilahagyma,
ételízesítő (só és tartósítószermentes)
Ekészítése:
A húsokat megmostam, s a kacsasütőben szépen egymás mellé raktam. A 2 nagy fej lilahagymát megtisztítottam, négy felé vágtam és a húsok között elhelyeztem. Megszórtam a húsok tetejét az ételízesítővel. Kb 1,5 dl vizet öntöttem rá. Hideg sütőbe tettem, 200 fokon 40 percig sütöttem.
Ekkor a megtisztított burgonyát hosszában szintén négyfelé vágtam és a húsok közé raktam. Az egészet megsóztam, fehér borsot hintettem rá, s egy kis szerecsendiót ráreszeltem. Még kb 15 percig visszatettem a sütőbe. A burgonyákat ekkor megfordítottam és tálalásig a kacsasütőben hagytam. (ilyen szépen megpirosodott és megpuhult a burgonya)
Savanyúságnak: uborkát, gyöngyhagymát, almapaprikát, és ringló szilvát adtam hozzá.
Az egész étel összerakási ideje kb 5 perc, 1 óra alatt megsült, s még ráadásul nagyon finom is lett. Egy igazi mezítlábas, füszer nélküli könnyü ebéd kerekedett ki belőle.

7 megjegyzés:

  1. Imádom az oldalast,nagyon jól néz ki!

    VálaszTörlés
  2. Imádjuk :D :D :D Csodásan néz ki

    VálaszTörlés
  3. A száraz részét imádom:)) Tudom, válogatós vagyok-anyukámékat is ezzel szoktam kiakasztani! De való igaz, az oldalas száraz husija fergetegesen finom!!!

    VálaszTörlés
  4. SZinte érzem az oldalas finom ízét illatát! Nagyon szeretjük mi is!

    VálaszTörlés
  5. Brigitta, Judit, Bianka! Köszönöm - tényleg nagyon egyszerü -füszerek nélkül is nagyon fincsi- volt.

    Trinity! Jaj de kár, hogy nem szóltem előbb neked. Ezen nem volt egy csepp zsíradék sem. Én is csak igy mádom :))
    S csak válogass nyugodtan:))

    Juci! tényleg isteni illata volt, volt, volt........


    Ami! Köszönöm. fincsi volt. Imádjuk nagyon

    VálaszTörlés